Canon sx50 hs vs. Panasonic Lumix fz-200

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
K&M

Canon sx50 hs vs. Panasonic Lumix fz-200

Viesti Kirjoittaja K&M »

Morjens!
Jo tuolta "sx50 hs" aiheen alta löysin keskustelua aiheesta, mutta mielestäni on hyödyllistä tehdä asialle ihan oma topic. Kumpaa siis suosittelette minulle? Kamera tulisi eläinten kuvaukseen ja matkat usein ovat pitkiä. Aion kuvata myös paljon videota jossa myös pitkä zoomi on tarpeen. Mitään hienoja hidastuksia en paljon tarvitse, mutta kuitenkin jostain tilanteesta sellaisiakin mielelläni teen. Valovoimalla Pana vie, mutta Canonin zoomi on kaksinkertainen. Perustelkaa vastauksenne, kiitos jo etukäteen :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
xorsa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xorsa »

En tiedä tuosta Panasta, mutta SX50HS:stä ei ole nopeaan kuvaukseen tai sitten en vaan osaa.
Vanhakin oppii vielä
SuperDrive

Re: Canon sx50 hs vs. Panasonic Lumix fz-200

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

K&M kirjoitti: Valovoimalla Pana vie, mutta Canonin zoomi on kaksinkertainen. Perustelkaa vastauksenne, kiitos jo etukäteen :)
Tuossa jo kerroit olennaisen. Sen jälkeen päätät riittääkö Panasonicin zoom. Toisaalta vaikka joutuisit kroppamaan tuo Panan hyvä valovoima auttaa pitämään herkkyyden alempana ja siten sallii kroppauksen, Sanoisin, että auringonpaisteessa Canon on parempi, muuten Lumix. Jos ottaa ääripäissä kummallakin kuvan ja kroppaa Lumixista keskeltä samankokoisen alueen, tulee Lumixissa kennon tälle osalle enemmän valoa kuin Canonilla koko kennolle: 2,8 x 2 = 5,6, kun Canonissa on f/6,5. Toki pikseleissä tällöin Canon voittaa 12 Mpix vs. 3 Mpix ja luultavasti optiikassa. Kokonaisuutena Lumix oin kuitenkin selvästi parempi.

Suomessa et tuolla Canonin Zoomilla tee mitään vähään aikaan. Muista kuitenkin, ettei kumpikaan ole varsinainen luontikuvauskamera. Siihen tarvitaan eri vehkeet.
K&M

Viesti Kirjoittaja K&M »

Jep, itsellä tuona "kunnon" luontokuvaus kamerana toimii 7D ja eläin kuvauksessa nokalla 100-400L. Haluaisin kuitenkin jonkun kevyemmän, joka kulkisi aina mukana tuolle kaveriksi.
xorsa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xorsa »

1200millisenä on hyvä korentokamera, kun korento on paikoillaan, kun säätää kuvaustavan macrolle, niin tarkentaa aika lähelle. Olen minä sillä lintujakin kuvannut, mutta lähinnä pönöjä
Vanhakin oppii vielä
nevalle

Viesti Kirjoittaja nevalle »

Tuossa olen ottanut muutama elukka kuvan SX50HS kameralla .

http://nevalle.pp.fi/images/album/Canon ... S/Elaimet/
riihijan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Itsellä olisi reissu tulossa mihin en pysty ottamaan 1DX+500mm mukaan, mutta silti pitäisi ottaa muutama lintukuva.
Otanko 70D+1.4X+70-200 vai olisiko jo noista jostain superzoom kameroista johonkin?
Vastaa Viestiin