Objektiivit Kanarialta
-
Objektiivit Kanarialta
Moi, olen saanut käyttööni sukulaiselta hänen muutaman vuodeen vanhan ja vähän käytetyn Canon EOS 400 digikameran.
Siinä on vaan perusobjektiivi. Itse asiassa en vielä käytä sitä, haen sen ensi viikolla.
Mutta jo nyt kiinnostaa kunnon objektiivi, jolla esim. mökillä voisi lähistön lintuja kuvata. Kuten joutsenet esim. n 50 metrin päästä.
Varasimm taas jokavuotisen matkan Fuerteventuran saarell. Siellä Jandian pikkukaupungissa on niitä intialaisten/pakistanilaisten kamerakauppoja aika lailla useita. Kuulin tuttavaltani, että Gran Canarialla ja Teneriffalla ainakin ollut suomalaisilla digijärkkäriden ostajilla onglemia, kun eivät ole laadukasta kameraa saaneet, vaikka hinnat ovatkin aika lailla Suomen vastaavia halvmmat. Kaverini oli espanjankielen taitoisena sitten selvitellyt niitä "huijauskauppoja."
Onkos kellään kokemusta justiinsa Fuerteventuralta ostetuista teleobjektiiveista? Ja mikä sitten kannattaisi osta just Canon 400:aan?. Just sillä seudulla on tuo mainitsemani lintubongaus ja -kuvaus minulla mielessäni ja mieluisaa?
Siinä on vaan perusobjektiivi. Itse asiassa en vielä käytä sitä, haen sen ensi viikolla.
Mutta jo nyt kiinnostaa kunnon objektiivi, jolla esim. mökillä voisi lähistön lintuja kuvata. Kuten joutsenet esim. n 50 metrin päästä.
Varasimm taas jokavuotisen matkan Fuerteventuran saarell. Siellä Jandian pikkukaupungissa on niitä intialaisten/pakistanilaisten kamerakauppoja aika lailla useita. Kuulin tuttavaltani, että Gran Canarialla ja Teneriffalla ainakin ollut suomalaisilla digijärkkäriden ostajilla onglemia, kun eivät ole laadukasta kameraa saaneet, vaikka hinnat ovatkin aika lailla Suomen vastaavia halvmmat. Kaverini oli espanjankielen taitoisena sitten selvitellyt niitä "huijauskauppoja."
Onkos kellään kokemusta justiinsa Fuerteventuralta ostetuista teleobjektiiveista? Ja mikä sitten kannattaisi osta just Canon 400:aan?. Just sillä seudulla on tuo mainitsemani lintubongaus ja -kuvaus minulla mielessäni ja mieluisaa?
-
Objektiivit Kanarialta
Ostankin ehkä jo täältä, mutta kun huvikseni edellisellä matkalla niitä hintoja siellä kaupoissa silmäilin, jäi ehkäpä sellainen mielikuva, että hinnat just olivat ehkä n. 50 % Suomen hinnoista?
Aika edullisia.
Aika edullisia.
-
Re: Objektiivit Kanarialta
Huono valikoima siellä on etkä hinnoissakaan mitään voita.Raimol52 kirjoitti:Ostankin ehkä jo täältä, mutta kun huvikseni edellisellä matkalla niitä hintoja siellä kaupoissa silmäilin, jäi ehkäpä sellainen mielikuva, että hinnat just olivat ehkä n. 50 % Suomen hinnoista?
Aika edullisia.
-
Objektiivit Kanarialta
Joo, olisin aika valmis uskomaan.
Kyllä siellä järkkäripaketit oli viime syksynä aika edullisiakin, mutta niitä just een uskaltaisi mennä ostamaan. Nyt kun runko on jo, niin tartten täältä siis pelkän telen - ehkäpä sitten alkuun tyydyn käytettyyn sellaiseen...
Kyllä siellä järkkäripaketit oli viime syksynä aika edullisiakin, mutta niitä just een uskaltaisi mennä ostamaan. Nyt kun runko on jo, niin tartten täältä siis pelkän telen - ehkäpä sitten alkuun tyydyn käytettyyn sellaiseen...
-
Tuohon tarvitset aika pitkän putken. Jos haluat esim. 2 m kuva-alan, tarvitset 22,2 mm x 25 = 555 mm polttovälin. Ihan halvalla tuollaiset eivät lähde. Jos tyydyt n. 4 m kuva-alaan niin silloin on jo halvempaa.Raimol52 kirjoitti:Moi, olen saanut käyttööni sukulaiselta hänen muutaman vuodeen vanhan ja vähän käytetyn Canon EOS 400 digikameran.
-
Kanarian saarilta löytyy muutama "oikea" kamerakauppa lähinnä suurimmista kaupungeista. Hinnat ovat jonkin verran edullisemmat kuin Suomessa.
Varoitan suuresti eksymästä pieniin Intialaisten pitämiin huijarikauppoihin, joista ei saa kuin Kanonia,Panesonikia, Soonya jne. Tavara tulee oikeissa pakkauksissa, mutta sisältö on jotain aivan muuta.
http://www.visanta.com/ on oikea kauppa, josta voi vertailla hintoja.
Varoitan suuresti eksymästä pieniin Intialaisten pitämiin huijarikauppoihin, joista ei saa kuin Kanonia,Panesonikia, Soonya jne. Tavara tulee oikeissa pakkauksissa, mutta sisältö on jotain aivan muuta.
-
Huijareiden lisäksi kannattaa ainakin tiedostaa se että jos tullimies kotona on tarkalla tuullella voi ostoksen hintaan ilmestyä huonolla tuurilla kotimaan porteilla vielä 24% lisä. Kanarian saaret kun eivät kuulu EU:n veroalueeseen.Raimol52 kirjoitti:Ostankin ehkä jo täältä, mutta kun huvikseni edellisellä matkalla niitä hintoja siellä kaupoissa silmäilin, jäi ehkäpä sellainen mielikuva, että hinnat just olivat ehkä n. 50 % Suomen hinnoista?
Aika edullisia.
-
Kymmenet vuodet samat intialaiset myyvät valokuvauskamaa, videoo, tietokoneita jne. Usein samat firmat ovat edelleen pystyssä. En nyt lähde intialaista, espanjalaista tms firmaa "huijarikauppiaiiksi" sanomaan. Taitaa lähempää löytyä Huuuto.netistä.Experte kirjoitti:Kanarian saarilta löytyy muutama "oikea"
Varoitan suuresti eksymästä pieniin Intialaisten pitämiin huijarikauppoihin, joista ei saa kuin Kanonia,Panesonikia, Soonya jne.
Vuosien tai jopa kymmenien vuosien aikana olen sieltä ostellut kaikenlaista. Minun kokemus on siitä, että kun kauppias on luvannut kameran tms halpaan hintaan, se ei vain ole vieläkään tullut, miksikähän. Turisti lähtee ja takkiin luvannutta tavaraa ei ole tarvinnut myydä ale-alehintaan.
Visanta on ok, mutta myy sekin surkeilematta vanhaa mallia hyvään hintaan kehumalla uusinta värkkiä.