Kuinka monta kuvaa olette ottaneet kamerallanne??
-
- Viesti:
D300 ja 20 000 ruutua tuli juuri täyteen. Noin puolitoista vuotta ikää. D70 tuli aikoinaan kuvattua 47 000 ruutua, ja pokkarikuvia ehkä noin 10 000 myös, samoin kännyköillä jokunen tuhat, joten oisko kohta 100 000 ruutua tullu digikameroita lauottua.
EDIT: Hups, ei ollukaan Canoneita mulla kuin pokkarit.
EDIT: Hups, ei ollukaan Canoneita mulla kuin pokkarit.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
-
-
- Viesti:
1000D:hen on kertynyt 12359 laukausta viiden kuukauden aikana..
Montanko räpsäisyä tämän pitäisi kestää?
Montanko räpsäisyä tämän pitäisi kestää?
Kuvia
Canon EOS 550D, Meike 550DL akkukahva + Sigma 70-200mm APO HSM f/2.8, Tamron 17-50mm f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Sigma EF-530 DG ST
Canon EOS 550D, Meike 550DL akkukahva + Sigma 70-200mm APO HSM f/2.8, Tamron 17-50mm f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Sigma EF-530 DG ST
-
-
-
väärä palsta vaan ompa tuossa fujistaki yläpuolella...
viime keväänä hankin ensimmäisen järkkärin, vanhus D80, silloin kuvattu 7050 kuvaa. nyt vuoden harjoitellut ja shutcount näyttää 21,500, eli noin 14,500 kuvaa vuoden aikaan olen räpsinyt... eiköhän tuo veteraanirunko vielä jonkun aikaa kestä räpsytellä...
viime keväänä hankin ensimmäisen järkkärin, vanhus D80, silloin kuvattu 7050 kuvaa. nyt vuoden harjoitellut ja shutcount näyttää 21,500, eli noin 14,500 kuvaa vuoden aikaan olen räpsinyt... eiköhän tuo veteraanirunko vielä jonkun aikaa kestä räpsytellä...
Ei ole olemassa parempia ja huonompia kuvaajia. Toisilla on vain paremmat kamerat kun toisilla.
-
Pokkarilla (IXUS 105) räpsin vuodessa vajaat tuhat kuvaa. Myin pois kun puutteelliset ominaisuudet eivät innostaneet kuvaamaan.
EOD 40D on ollut nyt viikon, ja räpsyjä on harjoitellessa tullut n. 700. Edellisen omistajan jäljiltä oli sisäänajoa tullut jo 7000 ruudun verran, mutta uskon tuon kestävän vielä hyvän tovin.
EOD 40D on ollut nyt viikon, ja räpsyjä on harjoitellessa tullut n. 700. Edellisen omistajan jäljiltä oli sisäänajoa tullut jo 7000 ruudun verran, mutta uskon tuon kestävän vielä hyvän tovin.
-
Olisikhoan tuolla uusimalla vuoden päivät ikää? ja 11000 kuvaa josta iso osa siksi että muutamaa huonoksi ostoatunutta objektiivia piti tutkia luulisinpa jopa että ainakin 2000 kuvaa mennyt siihen ja siihen että valotus pielessä. ja omien kiireideni et taidottumeeteni takia jpegejä kuvailen joten valotus virheitä ei oikein kykene korjaamaan. Tahti rauhoittunee tänä vuonna joskin kuvaan ehkä enempi mutta paremmin tietäen miten saavutan hakemani.
-
Mistähän näitä lukemia joita valmistaja lupaa kameran kestävän, voisi löytää? Vilkuilin tuossa Canonin sivuja mutta ainakaan kameran teknisistä tiedoista ei osunut silmään.
Olen viime aikoina alkanut kuvailla ahkerasti time lapseja omalla EOS 600D:llä ja kohteesta riippuen kamera saattaa rouskutella n. 400 ruutua yhden session aikana. Tällä hetkellä räpsyjä tuolla rungolla on alle 5000 mutta aloin miettiä että jos/kun kuvaan paljon timelapseja videoprojektiani varten, lyhennänkö sillä merkittävästi kamerani käyttöikää?
Edit: löysin ketjun haulla ja nyt vasta huomasin ettei tämä ole järjestelmädigien alla. No, anyway, lähinnä kiinnostaa se mistä noita valmistajan antamia lupauksia sulkimen käyttöiälle löytyy.
Olen viime aikoina alkanut kuvailla ahkerasti time lapseja omalla EOS 600D:llä ja kohteesta riippuen kamera saattaa rouskutella n. 400 ruutua yhden session aikana. Tällä hetkellä räpsyjä tuolla rungolla on alle 5000 mutta aloin miettiä että jos/kun kuvaan paljon timelapseja videoprojektiani varten, lyhennänkö sillä merkittävästi kamerani käyttöikää?
Edit: löysin ketjun haulla ja nyt vasta huomasin ettei tämä ole järjestelmädigien alla. No, anyway, lähinnä kiinnostaa se mistä noita valmistajan antamia lupauksia sulkimen käyttöiälle löytyy.
-
Tietenkin. Mietin vaan että missä vaiheessa näiden nykyisten järkkäreiden sulkimet alkavat hajoilla, toisinsanoen mietin että kannattaako minun suunnitella timelapse-kuvaukseni mahdollisimman taloudelliseksi ja välttää esimerkiksi kuvaamasta aiheita joita en loppujenlopuksi tule käyttämään. Vaihtoehtoisesti mietin että onko aivan sama vaan sumuttaa menemään ja murehtia mahdollisesta "kulumisesta" sitten jos ongelmia joskus ilmaantuu. Lähinnä siis se, kuinka merkittävä vaikutus tuolla kamerani käyttöikään on, mietityttää.nomad kirjoitti:Tietenkin. Mutta kuvaamista vartenhan kamera on kai hankittu.fool b kirjoitti:...aloin miettiä että jos/kun kuvaan paljon timelapseja videoprojektiani varten, lyhennänkö sillä merkittävästi kamerani käyttöikää?
Aiheesta löytyy jonkun verran kommentteja mutta suurin osa on monta vuotta vanhoja. Kamerat ovat kehittyneet, onko esim. sulkimien kestävyys kehittynyt siinä samalla?