Canon g7
-
^^ Nimenomaan, nimenomaan, kokemuksen puutteesta ja vanhoista väsyneistä silmistä... :) Tuosta kallistettavasta näytöstä on sekin etu, että voi kuvata tuolta lantion tasolta, vähän kuin keskikoon kameroissa, tuollainen kaksisilmäinen Rolleiflex mulla on, linssi muuten Carl Zeissin Tessar... Maksoin siitä Malminkadun Helioksessa aikoinaan muistaakseni 750 mummoo, käytettynä tietenkin, en nyt niin ikäloppu sentään ole, että uutena sen olisin hankkinut...
No, joka tapauksessa hankin tuon G7:n ja täytyy sanoa, että mitä enemmän sitä käytän, sitä enemmän olen siihen tykästynyt. Mutta laittelen käyttökokemuksia, kunhan saadaan aurinko esiin täällä Hesassa, että voin kuvata myös ISO 80, 100 ja 200 arvoilla. Mutta ensikokemukset erittäin myönteisiä.
No, joka tapauksessa hankin tuon G7:n ja täytyy sanoa, että mitä enemmän sitä käytän, sitä enemmän olen siihen tykästynyt. Mutta laittelen käyttökokemuksia, kunhan saadaan aurinko esiin täällä Hesassa, että voin kuvata myös ISO 80, 100 ja 200 arvoilla. Mutta ensikokemukset erittäin myönteisiä.
-
Reindeer kirjoitti:^^ Nimenomaan, nimenomaan, kokemuksen puutteesta ja vanhoista väsyneistä silmistä... :) Tuosta kallistettavasta näytöstä on sekin etu, että voi kuvata tuolta lantion tasolta, vähän kuin keskikoon kameroissa, tuollainen kaksisilmäinen Rolleiflex mulla on, linssi muuten Carl Zeissin Tessar... Maksoin siitä Malminkadun Helioksessa aikoinaan muistaakseni 750 mummoo, käytettynä tietenkin, en nyt niin ikäloppu sentään ole, että uutena sen olisin hankkinut...
Laita myös muutamia macro kuvia kun halusin nähä mihin tämä g7 pystyy lähikuvauksessa!
-
-
Itsellä on ollut G7 nyt reilun kuukauden, ja täytyy sanoa että olen todella tyytyväinen. Ei se tietenkään järkkäriä voita, mutta ei se siihen ole tarkoitettukaan. Itselläni ei ole järkkäriä ja aiempaan vanhaan Minoltan pikkupokkariin nähden ero on toki suuri.
Ainoa miinus on, että tuo 10 Mpix ei sinällään pidä paikkansa, koska kun kuvia katsoo koneella 100% koossa, eivät pikselit ole tarkkoja vaan kuva on kuin puurohiutaleista koostunutta. Katselemissani digijärkkäreiden kuvissa jokainen pikseli on vielä ollut terävä, mutta luultavasti tämän kameran kohinanpoisto juuri heikentää yksityiskohtien laatua.
Muutoin olen tyytyväinen kameraan, se on minusta nopea, säädöt löytyvät helposti ja omia nappuloita ja säätöpyöriä on riittävästi, ja akkukestoonkin olen todella tyytyväinen (vertailuna vanha kamera, jonka akku kesti jotain 50 kuvaa ja loppui käytännössä heti kun zoomia painoi :) Nyt akku on kestänyt karkeasti 200-300 kuvaa ulkona n. 6 C:n lämpötilassa vaikka zoomailenkin melko paljon. Optinen vakaaja on hyvä, ja kameralla saa vielä melko hämärässäkin käsivaralta kuvia.
Netissä on joitakin kameralla ottamiani kuvia, ei valitettavasti yhtään alkuperäisellä resoluutiolla, mutta jotain kuitenkin:
Kaikki näistä ekan linkin kuvista on otettu puoliksi käsivaralla, nappasin mukaan sauvakävelykepit, joihin tuin kameraa kuvatessa
http://s52.photobucket.com/albums/g25/h ... a/luontoa/
Auringonlaskun aikaan:
http://s52.photobucket.com/albums/g25/h ... 11_06_800/
Ainoa miinus on, että tuo 10 Mpix ei sinällään pidä paikkansa, koska kun kuvia katsoo koneella 100% koossa, eivät pikselit ole tarkkoja vaan kuva on kuin puurohiutaleista koostunutta. Katselemissani digijärkkäreiden kuvissa jokainen pikseli on vielä ollut terävä, mutta luultavasti tämän kameran kohinanpoisto juuri heikentää yksityiskohtien laatua.
Muutoin olen tyytyväinen kameraan, se on minusta nopea, säädöt löytyvät helposti ja omia nappuloita ja säätöpyöriä on riittävästi, ja akkukestoonkin olen todella tyytyväinen (vertailuna vanha kamera, jonka akku kesti jotain 50 kuvaa ja loppui käytännössä heti kun zoomia painoi :) Nyt akku on kestänyt karkeasti 200-300 kuvaa ulkona n. 6 C:n lämpötilassa vaikka zoomailenkin melko paljon. Optinen vakaaja on hyvä, ja kameralla saa vielä melko hämärässäkin käsivaralta kuvia.
Netissä on joitakin kameralla ottamiani kuvia, ei valitettavasti yhtään alkuperäisellä resoluutiolla, mutta jotain kuitenkin:
Kaikki näistä ekan linkin kuvista on otettu puoliksi käsivaralla, nappasin mukaan sauvakävelykepit, joihin tuin kameraa kuvatessa
http://s52.photobucket.com/albums/g25/h ... a/luontoa/
Auringonlaskun aikaan:
http://s52.photobucket.com/albums/g25/h ... 11_06_800/
-
^ Tyytyväisiä ollaan myös täällä. Virrankulutuksesta sen verran, että G5:lla pääsi muistaakseni liki 1000 otokseen, joten syöhän tuo siihen verrattuna. Mutta G6:sta en koskaan edes kokeillut, livenäkin taisin kerran vaan nähdä yhen tyypin kaulassa. G5:n akkuhan on aika lailla suurempi kooltaankin.
En ole katsonut 100% koossa, mutta se mikä on mieleen jäänyt, on objektiivin aika mieletön piirto, kun kamera ei kuitenkaan ole tuota isompi ja makrot ja vakaajat vielä ja 6x optinen zoom. Mielestäni pistää paremmaksi kuin G5, jonka tarkkaa piirtoa olen aina jaksanut ihmetellä. Vakaaja on uskomattoman tehokas, kuvaan ihan vaan yhellä kädellä, joskus olen tukenut itseäni puun runkoon tai vastaavaan. Piirrosta vielä, että mulla ei taida olla yhtään kuvaa, jossa himmennintä olisi yksi kaksi pykälää enempää pienennetty. Täällä on vaan ollut niin pimeää. Tuo ISO säätöpyörä on kyllä todella kätevä, sitä onkin tullut väänneltyä ahkeraan. Iso plussa siitä.
Mutta tosiaan, vasta pari viikkoa käytössä, joten jatkan kokeiluja. Toivottavasti saataisiin nyt edes vähän kirkaampia kelejä...
En ole katsonut 100% koossa, mutta se mikä on mieleen jäänyt, on objektiivin aika mieletön piirto, kun kamera ei kuitenkaan ole tuota isompi ja makrot ja vakaajat vielä ja 6x optinen zoom. Mielestäni pistää paremmaksi kuin G5, jonka tarkkaa piirtoa olen aina jaksanut ihmetellä. Vakaaja on uskomattoman tehokas, kuvaan ihan vaan yhellä kädellä, joskus olen tukenut itseäni puun runkoon tai vastaavaan. Piirrosta vielä, että mulla ei taida olla yhtään kuvaa, jossa himmennintä olisi yksi kaksi pykälää enempää pienennetty. Täällä on vaan ollut niin pimeää. Tuo ISO säätöpyörä on kyllä todella kätevä, sitä onkin tullut väänneltyä ahkeraan. Iso plussa siitä.
Mutta tosiaan, vasta pari viikkoa käytössä, joten jatkan kokeiluja. Toivottavasti saataisiin nyt edes vähän kirkaampia kelejä...
-
G7:n akku on kapasiteetiltaan noin puolet G5:n akusta, joten ei mikään yllätys...Reindeer kirjoitti:^ Tyytyväisiä ollaan myös täällä. Virrankulutuksesta sen verran, että G5:lla pääsi muistaakseni liki 1000 otokseen, joten syöhän tuo siihen verrattuna. Mutta G6:sta en koskaan edes kokeillut, livenäkin taisin kerran vaan nähdä yhen tyypin kaulassa. G5:n akkuhan on aika lailla suurempi kooltaankin.
--------
Aves!
Aves!
-
Akku taitaa olla sama mikä on 350 ja 400 satasessa, kohinassa löytyy kun katselin yhtä testi sivua
http://www.dcresource.com/reviews/canon ... ndex.shtml
http://www.dcresource.com/reviews/canon ... ndex.shtml
-
- Viesti:
Vinkkinä että Rajala (ainakin Tampereella) antaa G7:n hinnasta 100 euroa alennusta jos vie vaihdossa minkä tahansa vanhan kameran. Hinnaksi tulee siten 449 euroa, reilusti alle esim. pixmanian tai verkkokauppa.com:in hinnan.
Tulipa tuo hankittua, mutta se odottelee joulua kaapissa paketoituna. Itsekuri kunniaan!
Tulipa tuo hankittua, mutta se odottelee joulua kaapissa paketoituna. Itsekuri kunniaan!
-
Itsekuri on tietysti tervettä ja kunnioitettavaa (itse kullekin) sekä kaikkea muuta semmoista, mutta rohkenen ehdottaa, että luistaisit hieman ja lukisit tuota laajempaa käyttöohjetta (kai se netissä Canonilla lienee, on rompulla kameran mukana, suppeampi on painettuna paprulle), niin sitten jouluna ei tarttisi miettiä, mitä mistäkin säädellä. Mutta ihan täysautomatiikallakin kamera tekee hienoa jälkeä, joten kaikin mokomin voihan sen perehtymisen säästää jouluunkin. Ja täysautomatiikalla olen itsekin kuvaillut pääasiassa ja tietysti tuolla Program-automatiikalla, missä voi ISO:a säädellä, kun on ollut pimeetä täällä Hesassa. Mutta tällä viikolla pitäisi auringon tulla esiin, toivotaan, toivotaan...Telep kirjoitti:... Tulipa tuo hankittua, mutta se odottelee joulua kaapissa paketoituna. Itsekuri kunniaan!
G7:ssa on kaikkea pientä mukavaa juttua, mistä ei parissa lukemassani testissä mainittu sanallakaan. Enpä selittele sen kummemmin, sittenhän näet...
-
- Viesti:
Hehee, kiitos vinkistä. Kävin sen viikko sitten Canonin sivuilta jo hakemassa ja jonkin verran luettu on. Pitäähän sitä kärsimättömyyttä jollakin ruokkia. :)Reindeer kirjoitti: Itsekuri on tietysti tervettä ja kunnioitettavaa (itse kullekin) sekä kaikkea muuta semmoista, mutta rohkenen ehdottaa, että luistaisit hieman ja lukisit tuota laajempaa käyttöohjetta...
-
- Viesti:
-
Kyllähän se sillä Canonin lähettimellä onnistuu, joka laitetaan siihen salamakenkään. Mutta se on aika tyyris, oliskohan ollut yli 200 egee, Ohjaa kyllä sitten useampaa salamaa ja TTL-automatiikka toimii. Omassa Speedlite 420EX salamassahan ei lähetintä ole, vastaanotin kyllä, joten sen voi liittää osaksi langatonta salamajärjestelmää. 550EX- ja 580EX-salamissahan on tuo lähetin.Hannu KH kirjoitti:... Toimiiko G7:ssa langaton salamanohjaus millään tyylillä?
Tosiaan, tuo optinen etsin tuntuu parilla ensitähystyksellä "putkietsimeltä", mutta yllättävän nopeasti siihen tottuu ja sitä mä käytänkin yksin ja ainoastaan.
-
- Viesti:
Mulla on järkkäreitä varten jo ennestään pari 580 EX:ää ja se lähetinkin.Reindeer kirjoitti:Kyllähän se sillä Canonin lähettimellä onnistuu, joka laitetaan siihen salamakenkään. Mutta se on aika tyyris, oliskohan ollut yli 200 egee, Ohjaa kyllä sitten useampaa salamaa ja TTL-automatiikka toimii. Omassa Speedlite 420EX salamassahan ei lähetintä ole, vastaanotin kyllä, joten sen voi liittää osaksi langatonta salamajärjestelmää. 550EX- ja 580EX-salamissahan on tuo lähetin.Hannu KH kirjoitti:... Toimiiko G7:ssa langaton salamanohjaus millään tyylillä?
Tosiaan, tuo optinen etsin tuntuu parilla ensitähystyksellä "putkietsimeltä", mutta yllättävän nopeasti siihen tottuu ja sitä mä käytänkin yksin ja ainoastaan.
Itse oon tottunut kuvailemaan etsimellä, joten LCD-näytöltä kuvaamista vierastan. Näytöltä kuvaaminen on niin naurettavan näköistäkin, ettei sitä viitsisi yleisellä paikalla tehdä;)
-
^ Sama täällä, en ole tainnut kertaakaan näytöllä kuvata. Jossain taidettiin mainita, että optisessa etsimessä olisi jonkinlainen parallaksinkorjauskin. Joka tapauksessa toimii hyvin. Itse kuvaan rillit päässä, joten voisihan siinä jonkinlainen "kumisysteemi" olla kuten Canonin järkkäreissä.
Mukava kamera tuo G7, kun voi aina pitää mukana, mahtuu takin kuin takin taskuun, kun tuo linssi menee sisään kokonaan. Voi ottaa kameran mukaan vaikka sade näyttäisi uhkaavan. Edelleen vaan odottelen sitä aurinkoa, että pääsis kokeilemaan ISO80- ja ISO100:lla. Vähintään ISO400 on tainnut jatkuvasti olla päällä. :(
Mukava kamera tuo G7, kun voi aina pitää mukana, mahtuu takin kuin takin taskuun, kun tuo linssi menee sisään kokonaan. Voi ottaa kameran mukaan vaikka sade näyttäisi uhkaavan. Edelleen vaan odottelen sitä aurinkoa, että pääsis kokeilemaan ISO80- ja ISO100:lla. Vähintään ISO400 on tainnut jatkuvasti olla päällä. :(
-
- Viesti: