Paras alle 500€ pokkari?
-
Järkkärissä irroitettava linssinsojus ei haittaa, koska kameran voi laittaa olalle hetkeksi ilman suojusta. Itse en ainakaan pidä taskukamerassa kaulalenkkiä, pidän sitä rannelenkissä. Silloin sen voi pistää hekeksi taskuun automaattisen linssinsuojuksen suojatessa linssiä. Lasten kanssa varsinkin erittäin hyvä ominaisuus. Ja suojalaukku tai hyvä suojapussi tietysti pitää olla jokaisessa kamerassa kuljetusta varten. (ps. suosittelen lämpimästi canon G15 kameraa. Siinä on kaikki mitä pieneltä kameralta vaaditaan. Hinta on kuitenkin aika kova, mutta laadusta kannattaa maksaa jos haluaa erinomaisia kuvia. Enää on kuvaajasta kiinni kuvan laatu) Minulla oli panasonic lx7 käsikäyttöisellä linnssin suojalla josta en tykännyt suojan takia. G15 on täydellinen. Enkä ole canon kauppias. Järkkärinä on nikon 5100 18-200 putkella. Voin todellakin sitä myös suositella järkkärin ostajalle, on huippuhyvä kamera.
-
Jos ei muuten osaa ottaa oikeata kuvausasentoa, niin voi katsoa manuaalista. Kädet todellakaan eivät ole suorassa. Jos näyttöä ei näe, käynti optikolla auttaa.OskuK kirjoitti:Joo ja tuetaan kuminauhoin rintakehään vedettyä kameraa. Kukapa haluaisikaan nähdä mitä kuvataan: kaikkihan on kuitenkin tarkkaa...SuperDrive kirjoitti:
Jos kuvaat kädet oikosena, kuvaat väärin. Oikeaoppisessa asennossa kyynärvarret ovat suunnilleen pystysuorassa.
-
Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...
Itsellä G11 vaihtui Samsungin EX2F:n sen jälkeen, kun lapsen kanssa pihalla peuhatessa heitin G11:n taskuun ja siellä ollut avainnippu painoi sen automaattisen linssisuojan paskaksi. Jotenkin pidän tota muovilappua vahvempana ja parempana vaihtoehtona vaikka hieman kömpelömpi ehkä onkin.
Itsellä G11 vaihtui Samsungin EX2F:n sen jälkeen, kun lapsen kanssa pihalla peuhatessa heitin G11:n taskuun ja siellä ollut avainnippu painoi sen automaattisen linssisuojan paskaksi. Jotenkin pidän tota muovilappua vahvempana ja parempana vaihtoehtona vaikka hieman kömpelömpi ehkä onkin.
-
Tervehdys, kun olen siirtymässä taas jälleen kerran järkkäristä huippukalustosta pokkariin. Olen nyt seurannut ja tutkinut asiaa canon G15 ja G16 kantilta ja todennut netin perusteella että niissä on muihin vastaaviin kameroihin verrattuna aikasen surkea kuvan laatu.
Tosin canon G9 omistaneena johon olin myös todella tyytyväinen, tiedän että canonilla on paljon ominaisuuksia joita on vaikeaa löytää yhtä edullisista kameroista mitä tämä G16 edustaa.
Omaa päätelmää jota netistä olen löytänyt on, että kuva on hyvin suttuinen ja jopa ISO200 vaikuttaa että kuva koostuisi kohinan muodostamasta matosta myöskään värit eivät ole järin täyteläiset. Kun kuva vaikuttaa olevan terävä ja sitä katsookin hieman tarkemmin, niin on havaittavissa että terävyys on teennäistä ja sen kohinan muokkaamaa.
En nyt suoralta kädeltä osaa nimetä mitään verrokkia jossa olisi parempi kuvanlaatu, mutta suurin osa testeissä olevista hieman kallimmista kameroista vaikuttaisi tässä suhteessa vievän voiton?
Tosin canon G9 omistaneena johon olin myös todella tyytyväinen, tiedän että canonilla on paljon ominaisuuksia joita on vaikeaa löytää yhtä edullisista kameroista mitä tämä G16 edustaa.
Omaa päätelmää jota netistä olen löytänyt on, että kuva on hyvin suttuinen ja jopa ISO200 vaikuttaa että kuva koostuisi kohinan muodostamasta matosta myöskään värit eivät ole järin täyteläiset. Kun kuva vaikuttaa olevan terävä ja sitä katsookin hieman tarkemmin, niin on havaittavissa että terävyys on teennäistä ja sen kohinan muokkaamaa.
En nyt suoralta kädeltä osaa nimetä mitään verrokkia jossa olisi parempi kuvanlaatu, mutta suurin osa testeissä olevista hieman kallimmista kameroista vaikuttaisi tässä suhteessa vievän voiton?
-
Älä usko kaikkea, mitä luet netistä. Canonilla kuvanlaatu on kehittynyt huomattavasti viime vuosina. Veikkaisin G16:lla olevan 3-4 aukon etu G9:ään verrattuna. Valovoima on parempi, kenno on parempi (CMOS), prosessori on kolme sukupolvea uudempi.zehow kirjoitti:Tervehdys, kun olen siirtymässä taas jälleen kerran järkkäristä huippukalustosta pokkariin. Olen nyt seurannut ja tutkinut asiaa canon G15 ja G16 kantilta ja todennut netin perusteella että niissä on muihin vastaaviin kameroihin verrattuna aikasen surkea kuvan laatu.
Toki G1 X on parempi suuren kennonsa ansiosta, mutta koko sitten on toista.
-
Juu vertaukset mitä olen tehnyt eivät perustu G9. Vaan nimenomaan uudempiin G15 ja G16 malleihin. Kun näitä vertailee muihin uusiin kameramalleihin on kuvanlaatu selvästi huonompi. Tuohon Canon G9 olin aikanaan todella tyytyväinen ja varmasti uudet G sarjalaiset tuon pieksee. Mutta tosiaan puhuin vertauksesta uusiin muihin kameroihin.
Tämä on aika havainnollinen.
http://www.dpreview.com/articles/155885 ... shot-g16/5
-
Tuossa vertailukamerat olivat aika pitkälle järjestelmäkameroita. Ei ihme, jos ovat parempia.zehow kirjoitti:Juu vertaukset mitä olen tehnyt eivät perustu G9. Vaan nimenomaan uudempiin G15 ja G16 malleihin. Kun näitä vertailee muihin uusiin kameramalleihin on kuvanlaatu selvästi huonompi. Tuohon Canon G9 olin aikanaan todella tyytyväinen ja varmasti uudet G sarjalaiset tuon pieksee. Mutta tosiaan puhuin vertauksesta uusiin muihin kameroihin.