Canon Ixus 60 ongelmia

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
mikak4

Canon Ixus 60 ongelmia

Viesti Kirjoittaja mikak4 »

Olen käyttänyt "arkipokkarina" kyseistä Canon pokkaria. Se kulkee mukanani aina kun olen ulkona liikkeessä. Ikääkin kameralla alkaa olemaan kuten tyypistä voi huomata - voisin veikata, että ainakin 6...8 vuotta. Olen melko surutta käyttänyt sitä ympäristössä kuin ympäristössä, kuitenkin yrittäen suojella sitä pahimmilta kolhuilta ja roiskeilta.

Nyt olen huomannut, että kuvan terävyys on heikentynyt varsinkin kuvan reuna-alueilta. Kuvat muuttuvat sumuisiksi, usvaisiksi, rakeisiksi tai muuten vaan tulkitsen "epäteräviksi" reunoja kohti mennessä. Vika tai heikkeneminen on ilmeisesti ollut ajallisesti paheneva ongelma, mutta vasta tänä keväänä se on alkanut häiritä silmääni. Näin ollen en voi sanoa (muistaa) yksittäistä syytä, mikä olisi voinut johtaa tähän ongelmaan.

Nyt kun kuvia on alkanut tarkkailemaan tämän "terävyysasian" kannalta, kuvat vaikuttavat aivan kohta sen tasoisilta, että joko kamera menee hylkyyn tai jotain korjaavia toimenpiteitä täytyy tehdä.

Onko tämä tyypillistä jokseenkin halvan ja vaatimattoman pokkarin kanssa? Mielestäni kamera on kuitenkin antanut ihan mukavan laatuisia "arkikuvia" aikanaan.

Mitkä asiat saattavat aiheuttaa ongelman ja onko tälle mitä tehtävissä järkevien kustannusten rajoissa? Kameran hinta saattaa olla tällä hetkellä muuten toimivana noin 50 eur?

Jos kamera on menetettyjen tapausten joukossa, niin mitä mieltä raati on esimerkiksi Nicon Coolpicx 7100 kamerasta?

Vastauksista etukäteen kiittäen!

mika
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Eihän kamerat loputtomiin kolhimista kestä. ja Tuo kannattaisi muutenkin kuin uusia. Kysytkö tosissasi Canonin palstalla Nikonista? Vakavasti haluatko aina kantaa 400 gramman halkoa mukana. Katso Canon PowerShot S110:aa. Toki halvinkin Ixus hakkaa tuon vanhuksen 6-0.
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Eihän kamerat loputtomiin kolhimista kestä. ja Tuo kannattaisi muutenkin kuin uusia. Kysytkö tosissasi Canonin palstalla Nikonista? Vakavasti haluatko aina kantaa 400 gramman halkoa mukana. Katso Canon PowerShot S110:aa. Toki halvinkin Ixus hakkaa tuon vanhuksen 6-0.
Vastaa Viestiin