Hello arvon foorumilaiset,
mahtaako kenelläkään olla kokemusta 6D:n wifistä käytännössä ?
Onnistuuko kameralla siirto suoraan verkkoon esim pilveen, vai onko kyseessä työaseman (pc/mac) suunnasta aktivoitava yhteys ?
Mihin tiedonsiirtonopeuteen käytännössä pääsee paikallisessa siirrossa ?
Pohdiskelen, jotta räjäyttäisikö pankin hankkimalla 6D:n vai nuukailisinko 70D:n...
Kiitos jo etukäteen ;)
Canon EOS 6D WiFi ?
-
WI-Fi:n toiminnot eräin rajoituksin on:
1. Kuvansiirto kamerasta toiseen.
2. Yhteys älypuhelimeen. (EOS remote app-Android ja Mac)
3. Kuvien tulostaminen WI-FI tulostimella.
4. Kauko-ohjaus EOS Utility ohjelmistolla (PC ja Mac)
5.Kuvien lähettäminen Web-palveluun (Canon Gateway)
6. Kuvien katseleminen mediasoittimella. (DLNA)
Nopeudesta ei ole valitettavasti kokemuksia, kun en itse käytä langatonta siirtoa, mutta ohjekirjan mukaan yhteys on 802.11b /g /n yhteensopiva. Tuolla 802.11g yhteydellä teoreettinen nopeus on 54 Mbps. Käytännössä kuitenkin lienee alhaisempi.
Lisänä tuossa on myös Gps-tietojen tallennus. Mukana tulevalla softalla (kartta), voi tarkastalla missä kuva on otettu. Tosin tuo mukana tuleva on aika perustason softa. Itse käytän ACDSee arkistointi ja kuvankorjaus ohjelmaa, joka tarjoaa monipuolisemmat toiminnot kuin Canonin oma.
Hups..ollaankin väärässä threadissä. Moderaattori siirtäköön kun tarpeelliseksi näkee.
1. Kuvansiirto kamerasta toiseen.
2. Yhteys älypuhelimeen. (EOS remote app-Android ja Mac)
3. Kuvien tulostaminen WI-FI tulostimella.
4. Kauko-ohjaus EOS Utility ohjelmistolla (PC ja Mac)
5.Kuvien lähettäminen Web-palveluun (Canon Gateway)
6. Kuvien katseleminen mediasoittimella. (DLNA)
Nopeudesta ei ole valitettavasti kokemuksia, kun en itse käytä langatonta siirtoa, mutta ohjekirjan mukaan yhteys on 802.11b /g /n yhteensopiva. Tuolla 802.11g yhteydellä teoreettinen nopeus on 54 Mbps. Käytännössä kuitenkin lienee alhaisempi.
Lisänä tuossa on myös Gps-tietojen tallennus. Mukana tulevalla softalla (kartta), voi tarkastalla missä kuva on otettu. Tosin tuo mukana tuleva on aika perustason softa. Itse käytän ACDSee arkistointi ja kuvankorjaus ohjelmaa, joka tarjoaa monipuolisemmat toiminnot kuin Canonin oma.
Hups..ollaankin väärässä threadissä. Moderaattori siirtäköön kun tarpeelliseksi näkee.
-
Testasin 6D:n WiFiä iPhonen ja iPadin kanssa. Kameran saa paritettua suoraan esim. iPadin kanssa ilman ylimääräistä tukiasemaa. Padillä olevalla ohjelmalla voi sitten valita mitä kuvia haluaa padiin siirtää ja lähettää eteenpäin.
Lisäksi samalla EOS Remote -softalla voi ohjata kameraa ja ottaa niitä kuvia..
Setup oli muutaman minuutin homma.
Lisäksi samalla EOS Remote -softalla voi ohjata kameraa ja ottaa niitä kuvia..
Setup oli muutaman minuutin homma.