Speedlite 430ex tarkennuksenapuvalo

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
EOS_550D

Speedlite 430ex tarkennuksenapuvalo

Viesti Kirjoittaja EOS_550D »

osaako joku sanoa, onko canon speedlite 430ex salamassa tarkennuksenapuvalo sekä vasemmalla, että oikealla. siinä on ainakin 2 paikkaa. minulla ei välky kuin vasemmanpuoleinen. Onko oikeanpuoleinen rikki?

Voiko tämän vaihtaa? Tarkennus ei toimi kunnolla kauas (osuu takaseinään ohi kohteesta)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
olli R
Viesti:

Re: Speedlite 430ex tarkennuksenapuvalo

Viesti Kirjoittaja olli R »

EOS_550D kirjoitti:osaako joku sanoa, onko canon speedlite 430ex salamassa tarkennuksenapuvalo sekä vasemmalla, että oikealla. siinä on ainakin 2 paikkaa. minulla ei välky kuin vasemmanpuoleinen. Onko oikeanpuoleinen rikki?

Voiko tämän vaihtaa? Tarkennus ei toimi kunnolla kauas (osuu takaseinään ohi kohteesta)
Ainakin edellisessä 420ex -mallissa on sama tilanne, punaisen kannen alla näkyy ikään kuin kaksi paikkaa, mutta vain toinen valaisee.

430ex:n apuvalon luvataan riittävän vain 10 metriin asti. Ja siis sen pitäisi näkyä etsimen läpi siinä tarkennuspisteiden kohdalla sellaisina punaisina viiruina, joihin tarkennuksen pitäisi lukittua. Jos viirut eivät näy silmin, eivät ne auta tarkennustakaan. Ja auttaisi lisää, jos kohteessa olisi omiakin kontrastirajoja - vaalean ja tumman teräviä rajoja.
Jare

Re: Speedlite 430ex tarkennuksenapuvalo

Viesti Kirjoittaja Jare »

EOS_550D kirjoitti:osaako joku sanoa, onko canon speedlite 430ex salamassa tarkennuksenapuvalo sekä vasemmalla, että oikealla. siinä on ainakin 2 paikkaa. minulla ei välky kuin vasemmanpuoleinen. Onko oikeanpuoleinen rikki?

Normaalisti toimii, ei ole rikki.

Oletko valinnut itse tietyn tarkennuspisteen käyttöön? Koetko, että tarkennus on valoisassa kohdillaan?
EOS 5DmkII, 24-70 F/2.8L II, 35 F/2, 50 F/1.4 USM, 50 F/1.4 SMC Takumar, 100 F/2.8 Macro USM, 70-200 F/2.8L IS II
EOS_550D

Viesti Kirjoittaja EOS_550D »

Yleensä mulla on käytössä keskipistetarkennus. Ulkona hyvässä valossa tarkennus toimii hyvin. Mulla oli lainakamera käytössä, joten paljon mahdollista, että tarkennuspiste oli siirtynyt ylimmäiseen, koska lähes jokaisessa kuvassa tarkennus oli kohteen takana seinässä.

Kyllä se punainen valo näkyy etsimen läpi.
Vastaa Viestiin