Adoben uudet hinnat!

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Hanu-2024

Re: Adoben uudet hinnat!

Viesti Kirjoittaja Hanu-2024 »

Kuva

Hinnat euroissa on suuremmat kuin dollareissa. Kun vielä huomioidaan dollarin kurssi (tänään 1,08875), niin ero on suurmpi kuin kuvassa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Miulla valokuvaus, eli LR ja PS. Ja hinta 149 ja jotakin vuodessa, mikä on 12,5 per kk. Jos välttämättä haluaa maksaa enemmän, niin saiskohan erikoistilauksesta sellasen sopimuksen, mikä maksetaan kahesti viikossa, aina tiistaina ja perjantaina...
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Hanu-2024 kirjoitti: Maalis 13, 2025 9 : 58 Hinnat euroissa on suuremmat kuin dollareissa. Kun vielä huomioidaan dollarin kurssi (tänään 1,08875), niin ero on suurmpi kuin kuvassa.
So? Kameratarvikkeissa erot ovat vielä suuremmat. Silloin kun Nikonin D850 tuli markkinoille, olisi kannattanut ostaa lennot New Yorkiin ja käydä hakemassa runko sieltä. Vaikka olisi viettänyt siellä pitkän viikonlopun, olisi jäänyt vielä voitolle.
Viimeksi muokannut mremonen, Maalis 13, 2025 14 : 09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
mremonen
Viesti:

JL Anttola kirjoitti: Maalis 13, 2025 10 : 02 Miulla valokuvaus, eli LR ja PS. Ja hinta 149 ja jotakin vuodessa, mikä on 12,5 per kk. Jos välttämättä haluaa maksaa enemmän, niin saiskohan erikoistilauksesta sellasen sopimuksen, mikä maksetaan kahesti viikossa, aina tiistaina ja perjantaina...
Tuon hinta on nyt noussut myös kertamaksulla. Mulla on nyt se pelkkä Lr ja se maksoi 149€/vuosi. Vai onko niin, että samaan hintaan olisi saanut myös Lr+Ps-version? No, joka tapauksessa en nykyään enää käytä photaria, vaan Lightroom riittää siihen, miten käsittelen kuviani.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
AnttiHar
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiHar »

Rupesin kattoon mun 20GB planin laskutusta ja ei siellä mitää muutosta ole eli edelleen olen tässäkin kuussa maksanut 12 ja risat vaikka piti nousta seuraavassa 🤔

Lainaus Adoben sivuilta
Photography Plan (20GB) — The pre-paid annual plan remains unchanged at $119.88/year (equivalent to $9.99/month). Monthly billing remains an option for existing members with an updated price of $14.99/month, with an annual commitment, effective at your next renewal. Existing members who pay monthly can switch to the pre-paid annual plan to maintain the $9.99/month price.
AnttiHar
Viesti:

AnttiHar kirjoitti: Maalis 13, 2025 10 : 23 Rupesin kattoon mun 20GB planin laskutusta ja ei siellä mitää muutosta ole eli edelleen olen tässäkin kuussa maksanut 12 ja risat vaikka piti nousta seuraavassa 🤔

Lainaus Adoben sivuilta
Photography Plan (20GB) — The pre-paid annual plan remains unchanged at $119.88/year (equivalent to $9.99/month). Monthly billing remains an option for existing members with an updated price of $14.99/month, with an annual commitment, effective at your next renewal. Existing members who pay monthly can switch to the pre-paid annual plan to maintain the $9.99/month price.
Vai pitääköhön tämä tulkita siten, että kun olen aikoinaan toukokuusssa alottanut tämän niin sillon pomppaa hinta?

Editoinpa tähän samaa muutaman korvaaja testin ja tähän disclamer, että täysin omasta näkökulmasta perus LR käyttäjänä. Vertaan myös siihen, että kun aikoinaan otin LR:n käyttön oli softa heti näpeissä workflow mielessä.

Luminar Neo: vaikutti lupaavalta, asioita oli helposti löydettävissä (workflow toimi mulle) ja oli sopivaa logiikkaa edoitointiin mulle. Jossain vaiheessa jäin maskiin jumiin ja en saanut sitä pois. Suurin ongelma oli kuitenkin, että mun kone (AMD Ryzen 3 1300x Quad Core ja 8GB ) ei ole riittävä tuolle softalle ihan perus editoinnissa saati jos pisti AI juttuja päälle niin jumiin meni koko paske. Eli no-go mulle.

DxO Photolab8: Periaatteessa kaikki löydettävissä, mutta todella paljon tavaraa joten workflow menee mulle monimutkaiseksi. Perusterävöitys oli kyllä jotensakkin hiton hankalasti löydettävissä. Kohinanpoistoa oli jos jotain, mutta en vaan osannut.

Ehkä isoin ongelma molemmissa oli se, että en vain yksinkertaisesti saanut kuvista yhtä hyviä kuin LR:llä. Toki kun LR on tuttu niin vertailu on epäreilu, mutta paljon rassasin ja sitten petyin kun aukaisin LR:llä tehdyn kuvan. Eli tällä hetkellä olen kyllä vielä jäämässä Adoben orjaksi ellei jotain muuta löydy.
mremonen
Viesti:

Pomppaa sitten, kun sopimus uusiutuu.
---
blogi
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

mremonen kirjoitti: Maalis 13, 2025 14 : 10 Pomppaa sitten, kun sopimus uusiutuu.
Näin se menee, laskutuskauden laskenta alkanut jokaisella joskus, eriaikaan.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

AnttiHar kirjoitti: Maalis 13, 2025 10 : 38
AnttiHar kirjoitti: Maalis 13, 2025 10 : 23 Rupesin kattoon mun 20GB planin laskutusta ja ei siellä mitää muutosta ole eli edelleen olen tässäkin kuussa maksanut 12 ja risat vaikka piti nousta seuraavassa 🤔

Lainaus Adoben sivuilta
Vai pitääköhön tämä tulkita siten, että kun olen aikoinaan toukokuusssa alottanut tämän niin sillon pomppaa hinta?

Editoinpa tähän samaa muutaman korvaaja testin ja tähän disclamer, että täysin omasta näkökulmasta perus LR käyttäjänä. Vertaan myös siihen, että kun aikoinaan otin LR:n käyttön oli softa heti näpeissä workflow mielessä.

Luminar Neo: vaikutti lupaavalta, asioita oli helposti löydettävissä (workflow toimi mulle) ja oli sopivaa logiikkaa edoitointiin mulle. Jossain vaiheessa jäin maskiin jumiin ja en saanut sitä pois. Suurin ongelma oli kuitenkin, että mun kone (AMD Ryzen 3 1300x Quad Core ja 8GB ) ei ole riittävä tuolle softalle ihan perus editoinnissa saati jos pisti AI juttuja päälle niin jumiin meni koko paske. Eli no-go mulle.

DxO Photolab8: Periaatteessa kaikki löydettävissä, mutta todella paljon tavaraa joten workflow menee mulle monimutkaiseksi. Perusterävöitys oli kyllä jotensakkin hiton hankalasti löydettävissä. Kohinanpoistoa oli jos jotain, mutta en vaan osannut.

Ehkä isoin ongelma molemmissa oli se, että en vain yksinkertaisesti saanut kuvista yhtä hyviä kuin LR:llä. Toki kun LR on tuttu niin vertailu on epäreilu, mutta paljon rassasin ja sitten petyin kun aukaisin LR:llä tehdyn kuvan. Eli tällä hetkellä olen kyllä vielä jäämässä Adoben orjaksi ellei jotain muuta löydy.
Jestas Antti nyt se PC kuntoon. Mä ihmettelen isosti miksi monella on hyvää kamerakalustoa, mutta käsittelyvekotin on Ö-luokkaa. Jälkikäsittely on melkein 90% koko hommasta. Ryzen 9900X ja 64GB muistia on tänä päivänä ihan perustason kone.
AnttiHar
Viesti:

:D Good olde maffer! Joo, pitäshän toi päivittää pikkuhiljaa. Palikkakone niin pitäs kattoa mitä emo söis.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

SERiin vaan :O Viime vuoden lopulla löyty vielä tosi halvalla AMD AM4 plättäriin osia. Mm. 5950x ja 64GB DDR4 tosi edullisesti. Siihen käytetty RTX3090 niin on muistiakin AI-virityksille.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Hanu-2024 kirjoitti: Maalis 13, 2025 9 : 58 Kuva

Hinnat euroissa on suuremmat kuin dollareissa. Kun vielä huomioidaan dollarin kurssi (tänään 1,08875), niin ero on suurmpi kuin kuvassa.
Siis mitä vittttt ????

Jenkit saa tämänkin softan selkeesti halvemmalla. Ei mitään järkeä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
mremonen
Viesti:

temama kirjoitti: Maalis 13, 2025 18 : 18
Siis mitä vittttt ????

Jenkit saa tämänkin softan selkeesti halvemmalla. Ei mitään järkeä.
Vertailepa nyt vaikka ALVeja ensi alkuun. Noi jenkkihinnat on verottomia.
---
blogi
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Siitä huolimatta jenkkihinnat halvempia
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Vastaa Viestiin