temama kirjoitti: ↑Maalis 10, 2024 12 : 05
habannaama kirjoitti: ↑Maalis 10, 2024 11 : 36
Mihin tarvitsee vanhaa, jos asentaa uuden?
Mulla puucee täynnä ohjelmia ja vanhassa kympissä oli esim. blugarina Nik Collectionit ja samalla tavoin lähti toimimaan, kun olin asentanut uuden wintoosan.
Samoin aivan joka ikinen ohjelma (kaikki softani ovat laillisia, ne nuoruusajan varettamiset ovat muisto pimeimmältä keskiajalta) toimii kuten ennenkin, tosin nopeammin.
Koneesta tuli aivan kaikella tavoin nopeampi, siis aivan joka suhteessa.
Se käynnistyy nopeammin, ohjelmat avautuvat nopeammin, se sammuu nopeammin.
Erittäin kannattava päivitys.
Kiitos, ja tsorge tankkauksesta, mutta tarkoitatko nyt windows 10--> windows 11 päivitystä, joka teki koneesta kaikella tavalla nopeemman? (kun tässä oli puhe myös adoben softan päivityksestä) - mulla siis tekemättä sekä adoben softan että windows 10 päivitykset.
Ja asensit sen siis koneelle joka ei ole win 11 'yhteensopiva' ? Viittitkö yhtään vinkata, että millä systeemillä sait asennuksen onnistumaan, ja kauanko win 11 sulla nyt on ollut tässä vanhassa koneessa?
Kyseessä siis vuosia vanha win 10-kone, joka "ei ole win 11 yhteensopiva".
En nyt ihan tarkkaa arviota osaa antaa, kuinka kauan ollut, mutta summittaisesti sanoisin, että yli 1/2 vuotta.
Kun tulee win 11 päivityksiä, ne asentuvat aivan normaalisti, eli ei ole mikään "buginen virus-versio varetettuna jostain epämääräiseltä torrent-sivustolta".
Itse kone on nopeampi ja kaikki sen softat toimivat nopeammin/vakaammin.
Esimerkiksi Capture Onen perspektiivin suoritus-slaideri, sitä kun millin tuhannesosan yritti liikuttaa vanhalla koneella, ensin ei tapahtunut yhtään mitään, kunnes yht´äkkiä kuva saattoi heilahtaa 45 astetta vinoon.
Nyt se toimii samalla tavoin smoothisti, kuten mun tehokkaassa Mac:ssa (ei nyt täysin, mutta ei paljoa puutu).
Mulla siis kummassakin koneessa Capture One 22 ja uusimmat Adobet.
Kaikki kuvankäsittelysoftat hyötyivät win 11 asennuksesta, mm. Photoshop/Lightroom toimii jouhevammin kaikin tavoin, esim. uusimmat AI-ominaisuudet, ym.
Kun esim. Capture Onella käsittelee kuvaa x ja haluaa siitä Photaroida jotain ja CO:n valikosta valitsee "edit Photoshop", winukka ei enää mieti minuutin, ennen kuin se avaa photarin, vaan se tekee sen aivan normaalisti muutamissa sekunneissa.
En enää muista miten tuo tarkkaan ottaen meni...
Todella simppeli, ensin pitää ladata tiedosto linkin takaa (itsellä maksullinen Avast tietoturva, joten pienen epäröinnin jälkeen uskalsin, kun ei ollut kuitenkaan mikään epämääräinen sivusto) ja edetä sen jälkeen...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.