Adobe CC paketti piti perua, mutta...

Kuvankäsittelyä, mitä vain
ilmari1970

Adobe CC paketti piti perua, mutta...

Viesti Kirjoittaja ilmari1970 »

Mulla ollu käytössä tuo Adobe CC:n koko paketti, eli kaikki mahdolliset softat (InDesign, Photoshop jne) nyt jo pitkään käytössä, välillä työnantajan tms. maksamana ja välillä itse maksellut. Suurin osa siitä mulle ihan aivan turhaa, kuten esmes videosoftat ym. -webkilkkeet. Ja olen kyllä välillä ollut totaalisen ärtynyt miten Photoshopin wanha CS4 on aivan ihana työkalu tän nykyversion pop-up-sähellyksen ja AI-kommervenkkien kanssa. No, koska sopimus oli umpeutumassa, ja seuraava laskutusjakso olisi ollut n. 70€/kk, päätin että nyt saa olla. Pelkkä InDesign kun olisi se 25€/kk ja sitä minä tarvitsen kuitenkin vähän väliä, niin otetaan sitten vaan se.

...Vaan annas olla, sieltä tulikin tarjous koko paketille 35€/kk veroineen eli katsellaan nyt vielä ainakin se vuosi eteenpäin, vaikka edelleen kuvien käsittelystä teen kreivinosan wanhalla versiolla (aina sama tuttu ulkoasu ja työnkulku, ja näyttökin Macbook Prolla on ihan oikeiden kuvien kannalta testattu käytännössä toimivaksi).

Ja onhan se välillä käynyt mielessä että ehkä se Premiere Pro "joskus" vois olla kiva räpläillä, mutta myönnän että jopa iPhonen iMovie on vaan helpompi ja varsinkin nopeampi käyttää. Mites muilla, miten paljon koko CC:n paketista on teille oikeasti käyttöä vai onko monella vaan se sama tilanne, eli maksetaan hieman enemmän koska joskus vois tarvita?

EDIT:
Lisäsin nyt vielä tiedon että onhan tuo mun Macbook Pro myös vanha, mutta ei taittohommissa tarvita koskaan jättikuvia (eli 4000 pikseliä riittää mainiosti vaikka levynkanteen asti).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JL Anttola

Re: Adobe CC paketti piti perua, mutta...

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Tervehdys!

Itelläni se valokuvaajan paketti, eli Photoshop ja Lightroom, 150 vuodessa. Vähän ollu PS turha, mutta nyt oon jaksanu jotain opetella sillä puolellakin. Sinun viestisi innoittamana katselin Adoben mahollisia paketteja ja niiden hintoja; markkinamiehet on koulunsa käyneet, tuli mieleen. Nimittäin jos LR:n ja PS:n lisäksi tarvis mitä vaan yhtä palikkaa, syntyy just se tilanne, että sen palikan erikseen ostaminen maksas tuon, ja sitten kun laittaa vielä vähän lissää, saakin nuo kaikki. Ja ostaa jotain, mitä ei kuunaan päivänä tarvi...

Mitähän nuo tarjoukset on ja mihin perustuvat, kun alan liikkeet tarjoavat Creative Cloudia alle puoleen hintaan? Itelläni on varmasti kaikki mitä tarvin tuossa LR+PS paketissa, kattelinpahan vain...

Jaakko
Pexi

Viesti Kirjoittaja Pexi »

Silloin kun olen saanut töistä, mulla on ollut koko paketti. Mutta nykyään ei meillä enää ole töissä Adoben pakettia, niin olen tuota valokuvauspakettia maksellut. Käytän bridgeä, camera rawia ja photoshoppia. Adobe oli ennen tosi hyvä markkinoimaan ja hinnoittelemaan kouluille houkuttelevasti paketteja, varmasti osaltaan sen takia Adobesta tuli aikoinaan alan standardi. Mutta onhan tuo kuukausihinnoittelu noilla ihan älyttömän hyvä bisnes, ilman muuta olisi pitänyt heti ostaa osaketta, kun siihen siirtyivät.
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Kun olin yrittäjä, mulla oli vuosikausia aina täysi paketti. Kun hommat loppuivat, sanoin irti. Hankin Affinityn kolmen ohjelman paketin, mutta kyseinen viritys on kerta kaikkiaan surkea, aiheutti vain kasvavaa raivoa ja ärtymystä (ja turha tulla lesoamaan kuinka hyvä se on, ei ole, piste). Pakko oli ottaa valokuvaajan PS- ja LR-paketti vaikka ei olisi oikein varaa siihenkään, mutta sillä saa tehtyä mitä haluaa. Kameratkin on välillä myyty, välillä ostettu joku rutku taas. Canvalla nykyään teen ulkoasusuunnittelut, vaikka ei sillä ihan hirveästi pysty.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

ilmari1970 kirjoitti: Marras 05, 2024 15 : 28 Mulla ollu käytössä tuo Adobe CC:n koko paketti, eli kaikki mahdolliset softat (InDesign, Photoshop jne) nyt jo pitkään käytössä, välillä työnantajan tms. maksamana ja välillä itse maksellut. Suurin osa siitä mulle ihan aivan turhaa, kuten esmes videosoftat ym. -webkilkkeet. Ja olen kyllä välillä ollut totaalisen ärtynyt miten Photoshopin wanha CS4 on aivan ihana työkalu tän nykyversion pop-up-sähellyksen ja AI-kommervenkkien kanssa. No, koska sopimus oli umpeutumassa, ja seuraava laskutusjakso olisi ollut n. 70€/kk, päätin että nyt saa olla. Pelkkä InDesign kun olisi se 25€/kk ja sitä minä tarvitsen kuitenkin vähän väliä, niin otetaan sitten vaan se.

...Vaan annas olla, sieltä tulikin tarjous koko paketille 35€/kk veroineen eli katsellaan nyt vielä ainakin se vuosi eteenpäin, vaikka edelleen kuvien käsittelystä teen kreivinosan wanhalla versiolla (aina sama tuttu ulkoasu ja työnkulku, ja näyttökin Macbook Prolla on ihan oikeiden kuvien kannalta testattu käytännössä toimivaksi).

Ja onhan se välillä käynyt mielessä että ehkä se Premiere Pro "joskus" vois olla kiva räpläillä, mutta myönnän että jopa iPhonen iMovie on vaan helpompi ja varsinkin nopeampi käyttää. Mites muilla, miten paljon koko CC:n paketista on teille oikeasti käyttöä vai onko monella vaan se sama tilanne, eli maksetaan hieman enemmän koska joskus vois tarvita?

EDIT:
Lisäsin nyt vielä tiedon että onhan tuo mun Macbook Pro myös vanha, mutta ei taittohommissa tarvita koskaan jättikuvia (eli 4000 pikseliä riittää mainiosti vaikka levynkanteen asti).
https://www.adobe.com/fi/products/special-offers.html (tämän sivun title: "Viralliset Adoben kupongit, tarjoukset, erikoistarjoukset ja alennukset".
koko hoito puoleen hintaan, 29.11.2024. Vain ensimmäinen vuosi.
-- taitaa olla osunut tämä tarjous tai voi olla että kaikille lopettaneille tehdään sama tarjous...
ilmari1970

Viesti Kirjoittaja ilmari1970 »

MattiH kirjoitti: Marras 16, 2024 8 : 26 https://www.adobe.com/fi/products/special-offers.html (tämän sivun title: "Viralliset Adoben kupongit, tarjoukset, erikoistarjoukset ja alennukset".
koko hoito puoleen hintaan, 29.11.2024. Vain ensimmäinen vuosi.
-- taitaa olla osunut tämä tarjous tai voi olla että kaikille lopettaneille tehdään sama tarjous...
Muistaakseni joku joskus kertoi että Black Fridayn huitteilla jos tilaa Adoben paketin, niin hinta pysyy käytännössä vuosia halvempana. Tämä ajoittui suunnilleen siihen, tiedä sitten pitääkö tuo paikkansa, mutta tällä mennään. Ja sanottakoon että tuo 70€ / kk on kyllä niin kallis, että käyttöä sille täytyy olla kyllä tasaisesti ympäri vuoden että sen suostun joskus maksamaan. Nyttenkin harmittelen kun kesäisin on aina muutama kuukausi kun koko softaa en lainkaan käytä, ja maksu kyllä pyörii.
B Aron

Viesti Kirjoittaja B Aron »

On aika yleistä, että lopettaessa tilauksen yrittävät saada jatkamaan tarjoamalla -50%. Esim Flickr on toiminut näin. Lopettamisen syyksi kannattaa ehkä ilmoittaa, että liian kallis.
Postimpressionisti
Vastaa Viestiin