Sigma SD9

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
gebardi
Viesti:

Sigma SD9

Viesti Kirjoittaja gebardi »

Sigma sd9 sai hyvän arvostelun Kamera -lehdessä1 /2003. Olen aikeissa hankkia tämän, mutta onko vielä parempaa tässä hintaluokassa? Entä onko se liiankin hyvä, jos tarkoituksena on kuvata vaan nettiin?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Oliko se arvio sittenkään niin hyvä? Luitko myös MikroPC:n arvion?

En ole koskaan ymmärtänyt, että miten kuvataan vain nettiin. Jolleivät kuvat ole luokkaa 400 x 600 (mikä mielestäni on aivan liian pieni kuvien esillepanoon), niin niistä näkee selvästi kameran jäljen. Paremmilla ja kalliimmilla kameroilla saa parempia kuvia.

En mitenkään aliarvioisi nettiä kuvien lopullisenakin sijoituspaikkana. Ei tarvitse tehdä mitään muotikuvausta lehteen, jotta saisi hyödyn järjestelmädigistä. Samalla lailla kuvan laadun paranemisen huomaa vaikka 1024 x 768 kokoisissa netissä esilläolevissa kuvissa.
veshut

Viesti Kirjoittaja veshut »

"...mutta onko vielä parempaa tässä hintaluokassa?"

Nikon D100. Digirungot alle 2500 euroa-sarjan champ.
jool

Viesti Kirjoittaja jool »

Itse en tuota Sigmaa edes harkitsisi, jos kameraa olisin ostamassa. Kun lukee Dpreviewin arvion (http://www.dpreview.com/reviews/sigmasd9/), huomaa että tuossa ensimmäisen sukupolven kennossa on vielä aika paljon kaikennäköistä pientä ja vähän suurempaakin ongelmaa. Vielä kun huomio, etttä ne Sigman lasitkaan nyt ihan sieltä parhaimmasta päästä ole, niin en tuota kyllä suosittelisi.

Itselläni löytyy Canon D60, muita vaihtoehtoja jo tuo yllä mainittu Nikon tai jopa Fujin S2 mielummin kuin tuo Sigma.

-Jool
gebardi
Viesti:

Canon powershot G3

Viesti Kirjoittaja gebardi »

Kyllä kansa tietää, itse olin vähän samoilla ajatuksilla Sigmasta. Entäs Canon G3? Nikon järkkäri olis tietenkin huippu mutta 3300€ on hieman liikaa. Muutaman vuoden kuluttua sekin putoaa pariin tonniin. OM 1ja -2 järkkärillä pärjätty -70 luvulta, ja nyt olis kaluston päivityksen aika, G3 vois olla kalu jota kantaisi aina mukana. OM -objektiivikassiin vois pakata vaikka videokameran. Ainakin näillä sivuilla olevat G3 kuvat vaikuttaa ihan laadukkailta..lienevätkö käsittelemättömiä?
veshut

Viesti Kirjoittaja veshut »

"Nikon järkkäri olis tietenkin huippu mutta 3300€ on hieman liikaa."

NY-Camerasta Nikon D100 2.500 euroa. Tuli kahdessa viikossa tilauksesta perille.
Vastaa Viestiin