Käytössäni on epämääräisen ajan canon d30, mutta se ei ole oma ja voin menettää sen koska vaan.
Olen ajatellut ostaa esim. New York Camerasta linssit
* Sigma EX 2,8/70-200 APO HSM C/EF (EUR 898,90)
* Sigma EX 2,8/28-70 DF C/EF (EUR 417,90)
ja hankkisin jonkun Canonin myöhemmin sitten ihan omaksi.
Onkohan noi linssit niin hyviä mitä luvataan suhteessa esim. Canonin omiin?
Sigman linssit Canoniin?
-
- Viesti:
Omasta kokoelmastani löytyy juuri tuo sama Sigman 70-200 mm. Laadullisesti erittäin hyvä joskin pehmeä täydellä aukolla kuvattaessa. Eli jos himmennät muutaman pykälän ei piirrossa pitäisi olla ongelmia.
Canonin lasit ovat laadukkaita mutta samalla valitettavasti hinnakkaita. Ainakin tuo 70-200mm:n kohdalla Canonin versio piirtää hyvin himmentämättä joten jos kuvaat paljon täydellä aukolla, osta Canon.
Itsellä on kokemusta Sigman 2.8/24-70mm lasista ja tyytyväinen olen. Jotkut ovat sanoneet tuota 28-70 mm:stä paremmaksi kuin tuota minun 24-70mm:stä mutta tähän en ota kantaa.
Ny-Camerasta tilattaessa saattaa joutua odottelemaan kauankin. Itsellä on pelkästään positiivisia kokemuksia TechnikDirekt:stä. Olen tilannut noista molemmista mutta NY:n kohdalla olen joutunut odottelemaan.
Canonin lasit ovat laadukkaita mutta samalla valitettavasti hinnakkaita. Ainakin tuo 70-200mm:n kohdalla Canonin versio piirtää hyvin himmentämättä joten jos kuvaat paljon täydellä aukolla, osta Canon.
Itsellä on kokemusta Sigman 2.8/24-70mm lasista ja tyytyväinen olen. Jotkut ovat sanoneet tuota 28-70 mm:stä paremmaksi kuin tuota minun 24-70mm:stä mutta tähän en ota kantaa.
Ny-Camerasta tilattaessa saattaa joutua odottelemaan kauankin. Itsellä on pelkästään positiivisia kokemuksia TechnikDirekt:stä. Olen tilannut noista molemmista mutta NY:n kohdalla olen joutunut odottelemaan.
-
Re: Sigman linssit Canoniin?
Itselläni on Canon D60 ja olen käyttänyt siinä nimenomaan NYCamerasta ostamaani Sigma EX 2,8/70-200 -mallia. Hyvä kuvan laatu ja Sigman tukevimpia (=painava) se on. Ainoa syy, miksi myin sen ja tilasin Canonin vastaavan oli se, että Canonilla on tarjolla IS eli kuvanvakaajalla varustettu malli: saapi pari aukkoa lisää valoa kennolle, heikommassa valossa. Mutta sun D30 mallissa onkin sitten vastavasti enemmän max. herkkyyttä: ISO 1600 (D30) vs. ISO 1000 (D60). Ainakin Sigman 70-200 malli on hyvin lähellä Canonin vastaava (IS tai ilman), photodo:n MTF arvo 3.9 vs 4.1 eli hirveellä hinnan erolla vain pieni parannus kuvanlaadussa. Mutta vain Canonilla on IS ;-)joonas2000 kirjoitti:Käytössäni on epämääräisen ajan canon d30, mutta se ei ole oma ja voin menettää sen koska vaan.
Olen ajatellut ostaa esim. New York Camerasta linssit
* Sigma EX 2,8/70-200 APO HSM C/EF (EUR 898,90)
* Sigma EX 2,8/28-70 DF C/EF (EUR 417,90)
ja hankkisin jonkun Canonin myöhemmin sitten ihan omaksi.
Onkohan noi linssit niin hyviä mitä luvataan suhteessa esim. Canonin omiin?
Lyhyemmästä zoomista en osaa sanoa, mutta mulla on kiinteä Sigman 20/1.8 laajakulma ja siitä en luovukaan (vähän hepponen rakenne, mutta kuva on hyvä).
- mazai