Nämä vaan on kivikautisia, ei niillä voi saada hyviä kuvia ja vain 16 mökäpikseliä....

Nämä vaan on kivikautisia, ei niillä voi saada hyviä kuvia ja vain 16 mökäpikseliä....
En usko, että kenno on miksi ei. Se on rungon koko. Sinä itsekkin tuskailit mikä reppu.
Tuosta selviää, kun ei osta sokkona, Nikonien laukaisumäärä on helppo tsekata, isohan se on, mutta eiköhän terve ihminen sen jaksa kantaa?jka71 kirjoitti: ↑Helmi 25, 2023 6 : 08
Toisena on varmaankin käytetyn ostaminen. Ei tiedä millaisessa käytössä ollut. Itse olen ostanut kerran käytetyn joka oli "vähän käytetty kakkosrunko". Noh, mitä sain. Runko(5DIII) oli kuin olisi sepelissä pyöritetty, eri laturi(5DII), akku(300D), hihna(6D). Ei siis mitään luvattua siistiä runkoa vaan kasattu läjä jotain löydettyä hyllyn perältä![]()
Raahessa käytettyjen markkinat olemattomat ja mitä en täältä saa niin en tarvi tai sitten tilaan.Araneva kirjoitti: ↑Helmi 25, 2023 7 : 16Tuosta selviää, kun ei osta sokkona, Nikonien laukaisumäärä on helppo tsekata, isohan se on, mutta eiköhän terve ihminen sen jaksa kantaa?jka71 kirjoitti: ↑Helmi 25, 2023 6 : 08
Toisena on varmaankin käytetyn ostaminen. Ei tiedä millaisessa käytössä ollut. Itse olen ostanut kerran käytetyn joka oli "vähän käytetty kakkosrunko". Noh, mitä sain. Runko(5DIII) oli kuin olisi sepelissä pyöritetty, eri laturi(5DII), akku(300D), hihna(6D). Ei siis mitään luvattua siistiä runkoa vaan kasattu läjä jotain löydettyä hyllyn perältä![]()
Jos on käpistellyt D4 niin se koko ei ole niin valtava, sitä pystyy käsittelemään yhdellä kädellä tuon 70-200 kanssa, juu fyysisesti on isompi kun joku tikkuaskin kokoinen, reppu ei ole ongelma näemmä kun löytyi kuitenkin aika helposti.jka71 kirjoitti: ↑Helmi 25, 2023 7 : 21Raahessa käytettyjen markkinat olemattomat ja mitä en täältä saa niin en tarvi tai sitten tilaan.Araneva kirjoitti: ↑Helmi 25, 2023 7 : 16Tuosta selviää, kun ei osta sokkona, Nikonien laukaisumäärä on helppo tsekata, isohan se on, mutta eiköhän terve ihminen sen jaksa kantaa?jka71 kirjoitti: ↑Helmi 25, 2023 6 : 08
Jaksaa, jaksaa, mutta ei se paino vaan koko. Jokainen tarpeensa mukaan.
Ei niin. Itse kanniskelin vuosia D1X, D2H, 1D2, 1D2N, 1D3 ja viimeisenä hetken 1DX. Telet oli 300/2.8 > 500/4. Vehkeitä toki jaksoi (= oli pakko) kantaa päivät pitkät, koska siihen aikaan ei juuri pienempiä ja AF:ltään parempia ollut.
Jopa minä osaamaton räpeltäjä olen ottanut niillä ns. "hienoja" lintukuvia. Mutta kun vertaa niiden tekniikkaa ja suorituskykyä esim. R5:n, ei voi kuin ihmetellä miten surkeita ja ylihintaisia romuja ne olivat. Vanhojen 4-12 Mp runkojen kuvanlaatua ei voi pitää "hienona", halpis-kännykälläkin saa nykyään paljon laadukkaampaa tavaraa.
Mutta eikö nämä ole jokaisen henkilökohtaisia asioita? Täällä kun jotain kirjoittaa ni jotkut potkii heti munille ilman miettimistä. Asiat voi esittää muutenkin tai olla hiljaa. Itte en hehkuta omien romujen suhteen, kerron vain oman mielipiteeni niistä.elmar kirjoitti: ↑Helmi 25, 2023 11 : 37 Itse kuvaaminen oli romujen koon ja massan takia kankeaa, idiootti-AF oli huono ja lowres-kennojen kuvanlaatu heikko. Kuvatkin olivat lähinnä seisovilta jaloilta (= jalustalta), etsimen kautta räpsittyjä pönötyksiä, kun rutkut eivät muuhun taipuneet. Ei enää koskaan ns. "pro-vehkeitä", kiitos.
Niinhän mä just tein: kerroin vuosikymmenien kokemukseen perustuvan mielipiteeni wanhoista pro-rutkuista suhteessa uudempiin ei-pro-vehkeisiin.
Minä pysyttelin 10- ja 5-sarjalaisissa Canoneissa vaikka tuolloin ero oli selvä 1-sarjalaisiin. Nyt käytännön eroa ei ole joka olisi perusteltavissa. Johonkin runkoon(5DII?) hommasin akkukahvan kun se oli kuulemma ehdottomasti oltava. Se kokeilu jäi lyhyeen
Tämä !