Näyttö, 4 k vai ei?

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
rolsen

Re: Näyttö, 4 k vai ei?

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Kaikista laitteista voi saada sen "sitruunan" omalle kohalleen, oli mullaki yks Dellin 27" joka tykkäsi ettei halua käynnistyä sleep-modesta ja sammuili kesken käytön. 36kk onsite takuu on noissa kohdissa aika hyvä juttu. Amazonissa suuri osa haukkujista haukkuu kuljetusta tai ostokokemusta, eikä arvostele itse tuotetta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

Onko tästä Acerin ProDesigner BM320 32" 4K tarjousmonitorista näkemystä? https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... -4K-naytto
julmistus

Viesti Kirjoittaja julmistus »

rolsen kirjoitti:Kaikista laitteista voi saada sen "sitruunan" omalle kohalleen, oli mullaki yks Dellin 27" joka tykkäsi ettei halua käynnistyä sleep-modesta ja sammuili kesken käytön. 36kk onsite takuu on noissa kohdissa aika hyvä juttu. Amazonissa suuri osa haukkujista haukkuu kuljetusta tai ostokokemusta, eikä arvostele itse tuotetta.
Pari kysymystä:
1. Toimiiko tämä 36kk onsite-takuu miten käytännössä?
2. Onko "Dell UltraSharp UP2716D" näytöllä mitä erityisiä vaatimuksia näytönohjaimelle? Mulla on melko uusi Windows 10 (sorry) pöytäkone.
rolsen

julmistus kirjoitti: Pari kysymystä:
1. Toimiiko tämä 36kk onsite-takuu miten käytännössä?
2. Onko "Dell UltraSharp UP2716D" näytöllä mitä erityisiä vaatimuksia näytönohjaimelle? Mulla on melko uusi Windows 10 (sorry) pöytäkone.
1. Onsite tarkoittaa periaatteessa sitä, että laite korjataan paikan päällä, mutta meillä töissä on kuriiri tuonut uuden näytön ja vienyt vanhan mukanaan. Jotain palvelimia kyllä fiksattiin ihan oikeasti paikan päällä, mutta niiden korjaaminen on vähän eri asia kuin jonkin näytön rassaaminen. Servereitä kun oikeasti voi korjata osia vaihtamalla, mutta jos näytöstä on vaikka jokunen pikseli kuumana, niin eipä niitä paneeleita taideta alkaa vaihtamaan, vaan vaihdetaan koko setti kerralla.

2. No jos MacBook 13" jaksaa käyttää tätä näyttöä, niin ei pönttökoneessa pitäisi olla mitään ongelmaa. Näyttö on paras liittää display port -kaapelilla koneeseen.
julmistus

Kuulostaa hyvältä. Display Port löytyy.

Nyt kun vain tätä pääsisi jossain katsomaan. Pitää etsiskellä.
julmistus

B&H:lla oli Dell UP2716D:sta tämä:

"The monitor I received had a distinct change in colour/hue from left to right across the display. The left side was green/yellow, the right side was magenta (see pic). This had a distinct impact on (for example) skin tone rendition across the screen. The only way to get rid of this hue change was to switch on the software-based 'Uniformity Compensation' mode - under UC mode the monitor looked fine, i.e. evenly lit and with even color. BUT in UC mode you cannot use other calibrated colorspaces such as Rec 709 and DCI P3 thus rendering the monitor useless for precise color work. I have read other complaints about exactly the same issue on various Dell-related fora, so I am not alone."

Tästä viasta on kuvakin B&H:lla.

Onko sulla ollut tämmöistä? Onko sulla UC päällä vai ei?
rolsen

En saa päälle tuota UC modea, ilmeisesti koska näyttö on Adobe RGB -tilassa. Jos katson näyttöä keskeltä, noin nyrkkiin puristetun käden mitan päästä, niin reunoissa on pienet varjot, siten kun siirryn suoraan reunojen kohdalle, niin varjot katoavat. Vaikuttaisi siltä että katselukulmissa tulee jotain vastaan kun pidän näyttöä näin lähellä, mutta siihen taas on syynä tuo ikänäkö ja laiskuus käydä hankkimassa päätelasit. Näyttäisi tasaantuvan väritys kun siirsin näyttöä kauemmaksi, mutta nyt en sitten enää kyllä mitään näekään tarkasti. Paras tämä nyt kuitenkin on kaikista näytöistä mitä mulla on ollut. Mitään color shiftiä reunasta reunaan ei todellakaan ole, en edes halvimmissa romuissa ole sellaiseen törmännyt. Parashan se on kattoa jostain palautusoikeudellisesta paikasta näyttö ja todeta sitten itse millainen on hyvä.
julmistus

Ok. Kiitos.

Kun olen ihan alussa kuvaamisessa, niin en suinkaan ole varma, mutta muistelen, että Adobe RGB soveltuisi paremmin tulosteita varten ja sRGB sitten nettiin. Jollain näyttövertailusivustolla taisi olla tälläinen väite.

Taitaa ongelmat tämän näytön kanssa johtua samasta kuin mun kamerassakin. Kelvottomia tuotteita vain nykyään liikkuu hyvien joukossa.

Valokuvauksessa vanhalle ukolle riittää opiskeltavaa loppuiäksi.
Vastaa Viestiin