miten viallisesta muistikortista saa kuvat
-
miten viallisesta muistikortista saa kuvat
Menin kuva&kamera-messuilla ostamaan Cf-kortinlukijan Muistikaupasta (joka taitaa olla hyvin kyseenalainen putiikki). Jouduin hivenen taistelemaan saadakseni kortin lukijaan. Ei olisi pitänyt. Kortti ei enää toimi kamerassa eikä vanhassa kunnon kortinlukijassa (tämä uusi tuntui vain niin hyvältä, kun sen sai suoraan ilman kaapeleita tietsikkaan)
Kysymys nyt: miten voisin saada kuvat kortilta??? Kortinlukijassa ne jotkut ohuet langat, joiden pitäisi ohjautua kortin reijistä sisään, ovat vääntyneet. Jotakin sitten tehneet kortille :( . Voisiko joku auttaa.
Kysymys nyt: miten voisin saada kuvat kortilta??? Kortinlukijassa ne jotkut ohuet langat, joiden pitäisi ohjautua kortin reijistä sisään, ovat vääntyneet. Jotakin sitten tehneet kortille :( . Voisiko joku auttaa.
-
- Viesti:
Re: miten viallisesta muistikortista saa kuvat
On tainnut tulla pientä väkivaltaa käytettyä korttia uuteen lukijaan laitettaessa. Jos kortti on mekaanisesti rikki voi olla mahdotonta saada siitä mitään ulos. Pitää myös varoa rikkomasta viallisella kortilla toisten laitteiden korttipaikkoja. Kannattaa näyttää korttia jollekin joka ymmärtää jotain noiden "ohuiden lankojen" päälle. Jos vaikka joku niistä on katkennut kortin liittimen sisälle, sen voi mahdollisesti saada sieltä pois.
-
Jees, reunimmainen lanka näyttää muita lyhyemmältä. En kyllä omasta mielestäni kovin väkivaltaisesti yrittänyt laittaa korttia paikalleen. Pari kertaa tuolla lukijalla hommat ovat onnistuneet, mutta luulen, että nuo nuo "langat", mitä ne nyt sitten oikeakielisesti ovatkaan, ovat heikompaa tekoa kuin pitäisi. Made in China. Ja Muistikauppa.fi:lle ei löytynyt kotisivua.
Kiitoksia neuvosta :-)
Kiitoksia neuvosta :-)
-
Ei muuten ollutkaan syy. Tutkin vanhaa hitaana käytöstä poistettua kortinlukijaa, siellä pitää olla eripituisia lankoja. Jotenkin tuo uusi kortinlukija sotki mun muistikortin. Jos sen voisi alustaa recoverilla voisi jotakin saada esiin, vaan kortti on ihan mykkä :-( Mistä tuollaiseen löytäisi tietäjää?
-
Auttaisko tämä yhtään:
https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedo ... 640BD9BF42" onclick="window.open(this.href);return false;
Y-tunnus: 2383324-0
Yrityksen aputoiminimi on muistikauppa.fi
https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedo ... 640BD9BF42" onclick="window.open(this.href);return false;
Y-tunnus: 2383324-0
Yrityksen aputoiminimi on muistikauppa.fi
-
http://WWW.muistikauppa.fi" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy ja lohdutukseksi kortin kuvien tuhoutumisesta posti toi mulle tänään 16GB:n SDHC-kortin, Integral ultima pro (jopa 80MB/s).
Opiksi taas kerran, että halpa ei yleensä ole parasta. Voihan tietenkin olla, että minulle vielä sattui ns. maanantaikappale.
Homma on nyt näin poissa päiväjärjestyksestä.
Opiksi taas kerran, että halpa ei yleensä ole parasta. Voihan tietenkin olla, että minulle vielä sattui ns. maanantaikappale.
-
- Viesti:
Ilmeisesti tuossa integralin kortissa on luku nopeus 80 MB/S, kirjoitusnopeus 20 MB / Sintoilija kirjoitti:http://WWW.muistikauppa.fi löytyy ja lohdutukseksi kortin kuvien tuhoutumisesta posti toi mulle tänään 16GB:n SDHC-kortin, Integral ultima pro (jopa 80MB/s).
Muistikorteissa itse luotan _vain_ Sandiskiin, Samsungiin ja Kingstoniin. Ne on hyväksi havaittuja ja yhtiöitä joilla ei ole varaa pilata nimeään heikolla laadulla.
Ei kokemusta integralista, mutta en lähtisi siihen vaikka ilmasiksi saisin. Kun valokuvista kyse joita ei aina voida ottaa uusiksi.
-
lisäisin tuohon Transcendit. Minulla on niitä läjä ja toimineet jo vuosia luotettavasti. Tuosta uudesta en tiedä, mutta ainakin eka kerralla oli ok.