Luotettavien kauppakump. ketju
-
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Loka 07, 2006 18 : 14
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Maalis 31, 2004 19 : 30
- Paikkakunta: Pori
bete Myyjänä +++
En varsinaisesti ostanut tuotetta, mutta omasta mokastani johtuen siirsin rahat hänen tililleen, vaikkei pitänyt (Sormet päätä nopeampia). Ymmärtävänä myyjänä hän palautti rahat tililleni nopeasti. Itselleni voisin siis antaa ostajana miinuksen? :)
En varsinaisesti ostanut tuotetta, mutta omasta mokastani johtuen siirsin rahat hänen tililleen, vaikkei pitänyt (Sormet päätä nopeampia). Ymmärtävänä myyjänä hän palautti rahat tililleni nopeasti. Itselleni voisin siis antaa ostajana miinuksen? :)
Canon 500D + Meike500D / Canon 50mm F1.8 MK1 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / Sigma 18-50mm F2.8 Macro / Nissin DI622mk2 / Panasonic LX3
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: Kesä 01, 2009 16 : 38
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1256
- Liittynyt: Maalis 29, 2010 15 : 07
Ei siitä voi miinusta antaa, että maksaa nopeasti, vaikka ei ole ostanutkaan. No, ehkä tuo miinus tulee sitten siitä että viitsii vaivata toista pyytämällä rahat takaisin tekemättömästä ostoksesta. :DeCu- kirjoitti:bete Myyjänä +++
En varsinaisesti ostanut tuotetta, mutta omasta mokastani johtuen siirsin rahat hänen tililleen, vaikkei pitänyt (Sormet päätä nopeampia). Ymmärtävänä myyjänä hän palautti rahat tililleni nopeasti. Itselleni voisin siis antaa ostajana miinuksen? :)
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Maalis 31, 2004 19 : 30
- Paikkakunta: Pori
Onhan se nyt aika typerää pyydellä rahojaan takaisin ;)Moska kirjoitti:Ei siitä voi miinusta antaa, että maksaa nopeasti, vaikka ei ole ostanutkaan. No, ehkä tuo miinus tulee sitten siitä että viitsii vaivata toista pyytämällä rahat takaisin tekemättömästä ostoksesta. :D
lauriolio Myyjänä +++
Kuvauksen mukainen objektiivi ja kaikinpuolin onnistuneet kaupat!
Canon 500D + Meike500D / Canon 50mm F1.8 MK1 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / Sigma 18-50mm F2.8 Macro / Nissin DI622mk2 / Panasonic LX3
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: Joulu 21, 2011 16 : 26
Digitarvike --- (miinusta)
Tilasin joulukuun alussa akun mutta kun tilauksesta pääsi suoraan pankkini sivulle unohtui viitenumero. Lähes kolmen kuukauden päästä ei ole akkua kuulunut. Puhelinkyselyihini seliteltiin, että ei ole akkuja. Nyt tekstiviestiin, että on akkuja ollutkin. Joka yhteydenottoni on ollut melko vaivan takana ja omituinen suhtautuminen asiaan myyjän puolelta.
Saan toivottavasti rahani takaisin koska olen hommannut akkuni muualta.
Tilasin joulukuun alussa akun mutta kun tilauksesta pääsi suoraan pankkini sivulle unohtui viitenumero. Lähes kolmen kuukauden päästä ei ole akkua kuulunut. Puhelinkyselyihini seliteltiin, että ei ole akkuja. Nyt tekstiviestiin, että on akkuja ollutkin. Joka yhteydenottoni on ollut melko vaivan takana ja omituinen suhtautuminen asiaan myyjän puolelta.
Saan toivottavasti rahani takaisin koska olen hommannut akkuni muualta.
-
- Viestit: 9998
- Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23
Tämä kehuketju taitaa pääasiassa koskea foorumin keskinäistä persiinnuolemista ja verkkokaupoista reklamoidaan ehkä muissa osastoissa.paho kirjoitti:Digitarvike --- (miinusta)
Tilasin joulukuun alussa akun mutta kun tilauksesta pääsi suoraan pankkini sivulle unohtui viitenumero. Lähes kolmen kuukauden päästä ei ole akkua kuulunut. Puhelinkyselyihini seliteltiin, että ei ole akkuja. Nyt tekstiviestiin, että on akkuja ollutkin. Joka yhteydenottoni on ollut melko vaivan takana ja omituinen suhtautuminen asiaan myyjän puolelta.
Saan toivottavasti rahani takaisin koska olen hommannut akkuni muualta.
Tähän kuitenkin kommenttina, että mikäli maksat ohjeiden vastaisesti ilman viitettä, niin se maksusi katoaa sinne yrityksen tileille (joka pankille on oma) ja se pitää manuaalisesti tarkistaa sieltä erikseen jälkikäteen. Ja se voi olla helvetin työlästä, kun siellä on kymmeniä tuhansia muitakin maksuja.
Viitteelliset maksut näkyvät myyjäliikkeen omassa ohjelmistossa maksettuina ja siksi ne voidaan toimittaa niin nopeasti. Firman oma ohjelmisto siis hakee eri pankkien tileiltä maksetut suoritukset, jonka jälkeen myyjä pakkaa ja lähettää tuotteen.
Nyt tekemäsi tilaus on voinut tehdä akusta varauksen järjestelmään, mutta mikäli et ole sitä maksanut oikealla viitteellä ja tilauksesi on peruuntunut, on akut voitu myydä jo varastosta loppuun.
Tämä on siis oma vikasi ja on täysin turha täällä nillittää, ellet ole huomannut toimia kuten kuuluu.
Jos virhe käy, niin siitä pitää heti huomattuasi toimittaa myyjäliikkeelle tiedot, mikä pankki, milloin ja mikä summa, sekä kuka on maksaja. Näin maksu voidaan yksilöidä. Ja tämän jälkeen myyjäliike laittaa ehkä jo loppuunmyydyn tuotteen tilaukseen uudelleen ja sen saavuttua toimittaa sen sinulle. On siis turha parkua, että sen piti olla varastossa, mutta ei ollutkaan.
Olen tehnyt työkseni nettikauppaa ja nähnyt tuhansia ihmeellisiä asioita vuosien kuluessa. Firmaani on yritetty kusettaa myös näillä "tuotehan on maksettu"- ilmoituksilla sen sata kertaa. Juuri tämän takia se maksu haetaan sieltä tileiltä, mutta myyjistä riippumattomista seikoista johtuen sen hakeminen voi kestää jopa tunteja. Älä siis valita, vaan kerro mitä on tapahtunut ja kysy voitko auttaa toimittamalla maksustasi tarkempia tietoja ja kysy uutta arviota toimitusajasta.
Huomauttaisin vielä, että joulukuun alusta on aika helvetisti aikaa ja firman tilitiedot vuodelta 2011 ovat jo kirjanpitäjällä tilinpäätöstä varten. Myös alv ja muut on maksettu ja tuo viitteetön maksusi on ehkä kirjattu laskuvirheenä järjestelmään. Käytännössä tämä kolmen kuukauden nenänkaivuusi asian kanssa tarkoittaa, että ainoan ison miinuksen tässä asiassa saat sinä.
Ja en ole kyseisessä firmassa töissä, ehkä edes ole mikään ihailija.
..
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: Joulu 21, 2011 16 : 26
Olipa niin tai näin niin kuitenkin viidessä minuutissa viimeisen reklamaationi jälkeen rahat olivat tililläni. Jos liikkeestä sanotaan, että tavaraa ei ole niin vaikea sitä on muuksikaan muuttaa. Ja kun toinen liikkeen henkilö sanoo, että tavaraa on ollut mutta ei ole tullut postitettua. Turha siinä on puolustella kauppiaiden toimintaa.
Mitäs muuten munt kauppaat, että osaa varoa kun noin näppärästi tuo "kaupankäynti" sujuu
Mitäs muuten munt kauppaat, että osaa varoa kun noin näppärästi tuo "kaupankäynti" sujuu
-
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Loka 07, 2006 18 : 14
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Kannattanee lukea kaikessa rauhassa kaikki ohjeet mitä maksun yhteydessä annetaan. Siellä mm. lukee, että tilattu tuote pidetään 5 päivää varattuna. Se ei varmaan ole digitarvikkeen vika jos sinä et osaa ohjeiden mukaan maksaa? Teetit töppäilylläsi ko. firmalle paljon turhaa työtä, josta kyseinen firma ei saa mitään muuta, kun sun avautumisen dc.net-forumilla.paho kirjoitti:Digitarvike --- (miinusta)
Tilasin joulukuun alussa akun mutta kun tilauksesta pääsi suoraan pankkini sivulle unohtui viitenumero. Lähes kolmen kuukauden päästä ei ole akkua kuulunut. Puhelinkyselyihini seliteltiin, että ei ole akkuja. Nyt tekstiviestiin, että on akkuja ollutkin. Joka yhteydenottoni on ollut melko vaivan takana ja omituinen suhtautuminen asiaan myyjän puolelta.
Saan toivottavasti rahani takaisin koska olen hommannut akkuni muualta.
Vaati aika paljon pokkaa avautua ja mustamaalata jotain verkkokauppaa sen takia, että itse on lukutaidoton/ei vaivaudu lukemaan ohjeita.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: Marras 29, 2003 13 : 50
Ei varmasti olekaan, mutta on kaupan vika, jos se ei osaa käsitellä sellaisia maksuja, joissa ei ole viitenumeroa, ja yhdistää niitä tilauksiin. Pitäisikö kaupan vain todeta, että jassoo, rahaa on taas tullut joltan Virtaselta, mutta kun ei ole viitenumeroa, niin pidetäänpä rahat ja ollaan hiljaa asiasta.kribe kirjoitti:Kannattanee lukea kaikessa rauhassa kaikki ohjeet mitä maksun yhteydessä annetaan. Siellä mm. lukee, että tilattu tuote pidetään 5 päivää varattuna. Se ei varmaan ole digitarvikkeen vika jos sinä et osaa ohjeiden mukaan maksaa?paho kirjoitti:Digitarvike --- (miinusta)
Tilasin joulukuun alussa akun mutta kun tilauksesta pääsi suoraan pankkini sivulle unohtui viitenumero. Lähes kolmen kuukauden päästä ei ole akkua kuulunut. Puhelinkyselyihini seliteltiin, että ei ole akkuja. Nyt tekstiviestiin, että on akkuja ollutkin. Joka yhteydenottoni on ollut melko vaivan takana ja omituinen suhtautuminen asiaan myyjän puolelta.
Saan toivottavasti rahani takaisin koska olen hommannut akkuni muualta.
On kovin onnetonta kaupan myyntitaitoa, jos ei osata korjata tilannetta, joka johtuu asiakkaan syöttövirheestä. Sellaista on ihan asiallista ihmetellä.
Matti Vuori
-
- Viestit: 9998
- Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23
Viesteistäsi mvuori näkee hyvin, että elät teoreettista elämää vailla käytännön tietotaitoa. Suosittelen tutustumaan siihen miten pankkijärjestelmät naitetaan verkkokauppaohjelmistoihin ja mitä se maksujen käsintarkastelu oikeasti on. Tule sitten avautumaan lisää.mvuori kirjoitti: Ei varmasti olekaan, mutta on kaupan vika, jos se ei osaa käsitellä sellaisia maksuja, joissa ei ole viitenumeroa, ja yhdistää niitä tilauksiin. Pitäisikö kaupan vain todeta, että jassoo, rahaa on taas tullut joltan Virtaselta, mutta kun ei ole viitenumeroa, niin pidetäänpä rahat ja ollaan hiljaa asiasta.
On kovin onnetonta kaupan myyntitaitoa, jos ei osata korjata tilannetta, joka johtuu asiakkaan syöttövirheestä. Sellaista on ihan asiallista ihmetellä.
Muille nillittäjille pieni uutinen luettavaksi.
http://yle.fi/alueet/hame/2011/07/netis ... 24355.html
Verkkokauppojen maksujärjestelmiin on aina omat syynsä...
..