Ei.jappari kirjoitti:Oliskohan ollut puntia eikä euroja ?
UK:n hinta pikaisesti katsottuna tällä hetkellä 1800-1900 euron välimaastossa.
Palaan jo ehkä hiukan vanhentuneeseen keskusteluun, mutta itse kaipailen tietoa kameran hankinnasta jenkkilästä.jappari kirjoitti:Mihin hintaan olette ostaneet tai nähneet myynnissä ? Ei tunnu vielä löytyvän hintavertailusivuilta.
Tarkoitus hankkia, mutta onko hinta Suomessa sopiva ?
Ainakin dpreview.com:ssa olevien keskusteluiden perusteella USA:sta tai Kanadasta ostetun Canonin rungon takuu on voimassa vain siellä, ei Euroopassa. Objektiiveilla olisi kansainvälinen takuu.konnu kirjoitti: - Takuuasiat: Kuinka takuuasiat hoituvat vian ilmetessä kamerassa? Voiko ostaessa jotenkin varmistua siitä, että Canon Suomessa suostuu hoitamaan takuuasiat?
Mitä sait Minoltasta?JFN kirjoitti:Itse päädyin ostamaan 10D:n Suomesta kun sain erittäin kilpailukykyisen tarjouksen. Vähän käytetystä D7i hyvitetiin todella loistavasti.
Teledesk myy hintaan 2160,00 mikä on suomen halvin, keskihinta taitaa olla 2230,00 joten mitenkään ihmeellinen tuo sinun hinta ei ollut.JFN kirjoitti:rungon hinta oli 2190e.
No miltä kuulostaisi 10D + 420EX + EF17-40 = 2.200€ Oiskos siinä riittävästi "syitä" hankkia vaikkapa ... Singaporesta ;/ Suomessa kun haluavat vastaavasta paketista n. 2x hinnan !?! Välirahalla saa jo kunnon lomamatkan => lähtee vaikka itse hakemaan ;)JkH kirjoitti:Miksi tilata saksasta kun voit asioida henk.koht. liikkeessä ja antaa myyjän hoitaa tilaukset.
Hieno homma! Ja takuut pelaa... vai pelaako?HiTec kirjoitti:No miltä kuulostaisi 10D + 420EX + EF17-40 = 2.200€ Oiskos siinä riittävästi "syitä" hankkia vaikkapa ... Singaporesta ;/ Suomessa kun haluavat vastaavasta paketista n. 2x hinnan !?! Välirahalla saa jo kunnon lomamatkan => lähtee vaikka itse hakemaan ;)JkH kirjoitti:Miksi tilata saksasta kun voit asioida henk.koht. liikkeessä ja antaa myyjän hoitaa tilaukset.
Kertoisitko mistä olet nähnyt että Canonilla on 6kk maailmanlaajuinen takuu kaikissa tuotteissaan?HiTec kirjoitti:Sorry, unehtu mainita. Canon itse on kertonut KAIKILLA tuotteillaan olevan 6kk maailmanlaajuisen takuun, ostopaikasta riippumatta. Joissain maanosissa toki takuu voi olla pitempikin (esim. Suomesta ostettuna 2v Europe Wide tms) mutta tuo 6kk on World Wide joka tapauksessa. Kaveri itse on meinaan Singassa tuota kameraa(kin) hakemssa ja varmisti tuonkin asian Canonilta henk.koht. ennen kameran ostamista 8)
"Jossittelua" ... No ehkä se siltä voi tuntua, mutta ko. kamera-paketti on tätä kirjoitaaessani kaverilla jo kourassa ja hyvin kuulemma pelittää 8) Visa-lasku tietty tulee vasta aikanaan, mutta Eurokin on viimeaikoina ollut aika hyvässä kurssissa...
Asioista saa eri käsityksen kun kerrotaan "vain jotakin". Tottakai tilaisuus on käytettävä hyväksi kun sellainen tulee, eli olet Singaporessa tai olet menossa sinne ja ostat kameran jos sellainen kohdalle sattuu jne. Ajattelin asiaa alunperin niin, että joku kertoo sieltä saatavan sellaisella hinnalla ja lähden sen perusteella hakemaan tai tilaamaan jne. Nyt alkaa mennä saivarteluksi. Kyllä ne kamerat ovat siellä samanlaisia kuin täälläkin, edulliseen hintaan saattaa sisältyä riski, mutta on se usein sen arvoista ja saahan sen kameran huollettua rahalla, vaikka sillä erotuksella, jos oikein huono tuuri on.HiTec kirjoitti:Sorry, unehtu mainita. Canon itse on kertonut KAIKILLA tuotteillaan olevan 6kk maailmanlaajuisen takuun, ostopaikasta riippumatta. Joissain maanosissa toki takuu voi olla pitempikin (esim. Suomesta ostettuna 2v Europe Wide tms) mutta tuo 6kk on World Wide joka tapauksessa. Kaveri itse on meinaan Singassa tuota kameraa(kin) hakemssa ja varmisti tuonkin asian Canonilta henk.koht. ennen kameran ostamista 8)
"Jossittelua" ... No ehkä se siltä voi tuntua, mutta ko. kamera-paketti on tätä kirjoitaaessani kaverilla jo kourassa ja hyvin kuulemma pelittää 8) Visa-lasku tietty tulee vasta aikanaan, mutta Eurokin on viimeaikoina ollut aika hyvässä kurssissa...
No joo. Ehkä tuli yleistettyä (taas?) liikaa sanomalla että kaikissa kun asia varmistettiin nimenomaan tuon pakettini kohdalta ;) Mutta jotenkin vain kyrsii kun porukat itkee että täälläkin jotta joku maksaa xx ja siihen ei saa yy jne. Ovatko ihmiset tosiaan niin uusavuttomia, kielitaidottomia tms. nykyään etteivät osaa hankkia tavaraa sieltä mistä sen laillisesti edullisimmin saa. Vai onko kyse pelkästä viitseliäisyydestä - mutta valittaa kuitenkin jaksetaan 8( Maailma kun yhdentyy ja kaupankäynti vain helpottuu niin ei todellakaan jää enää järkisyitä maksaa x-kertaista hintaa tavarasta vain siksi että sen saa paikallisesta R-kioskista - vai kuin moni ostaa päivittäiselintarvikkeensa kioskista vain siksi kun matka markettiin on 100m pitempi. Mitä arvokkaampaa tavaraa on hankkimassa, sen suurempi on tuo väliin jäävä slice €:na => en ihmettelisi pätkääkään jos kaikki alan ammattilaiset ostaisivat tavaransa esim. juuri Kauko-Idästä. Välirahalla kun tosiaan menee vaikka itse paikan päälle tavaran hakemaan - ja vielä jää taskunpohjalle säästöä verrattuna kotimaisiin hintoihin. Eikä kamerat tai optiikka tosiaankaan ole ainoita säästökohteita!Klasla kirjoitti:Kertoisitko mistä olet nähnyt että Canonilla on 6kk maailmanlaajuinen takuu kaikissa tuotteissaan?
Oma käsitys oli että pro kameroissa (1D, 1DS tms) ja linsseissä oilisi maailmanlaajuinen mutta muissa olisi mannerkohtaiset?
Juuri näin 8)JkH kirjoitti:Kyllä ne kamerat ovat siellä samanlaisia kuin täälläkin, edulliseen hintaan saattaa sisältyä riski, mutta on se usein sen arvoista ja saahan sen kameran huollettua rahalla, vaikka sillä erotuksella, jos oikein huono tuuri on.
HiTec kirjoitti: Ovatko ihmiset tosiaan niin uusavuttomia, kielitaidottomia tms. nykyään etteivät osaa hankkia tavaraa sieltä mistä sen laillisesti edullisimmin saa.
Paljos tuosta piti tulleja maksaa?HiTec kirjoitti:Dodii! Nyt on 10D-kamera omassa kourassa ja mitä tähän mennessä on tullut näpsittyä, hyvin pelittää 8)
... Ja paketin kokonaishinta Visa-laskussa oli 2.237.28€ - ei paha ;/