Photokinassa käynti

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Jappee

Photokinassa käynti

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Itse hoksasin vähän myöhään että Photokinaan pääsisi käymään melko helposti.

Ilmeisesti tuolla oli kävijöitä tämänkin keskustelupalstan kirjoittelijoissa. Kertoisitteko kokemuksianne Photokinassa käynnistä. Miten matkustitte, miten majoitus onnistui, montako päivää kannataisi varata käyntiin, saiko roinaa kokeilla oikeasti, oliko miten kauheaa tungosta messuilla, saiko esittelijoiltä hyvin tietoa, jne, jne.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Olen ollut Photokinassa 5 kertaa, joista pari kertaa töissä. Jos haluaa asua lähellä ja mukavasti kävellä messuille, täytyy huone varata hyvin aikaisin. Hinnat ovat tietysti sesonkihintoja.

Toinen vaihtoehto on hakea kohtuuhintainen majoitus 60-70 km:n säteellä ja valita sitten se, josta pääsee junalla tms. mukavasti. Se tosin haittaa ehkä hieman mukavia yörientoja Kölnissä. Kuppilat ovat kivasti täynnä ja porukkaa riittää kaduilla.

Itse messuilla kannattaa vierailla viikolla. Viimeisenä viikonloppuna kaikkialla on asian harrastajia lähiseuduilta. Parhaiten pääsee rauhassa ihmettelemään asioita, jos on keskellä viikkoa ja ajoissa aamulla liikkeellä.

Näyttelyluettelo kannattaa mielestäni ehdottomasti hankkia ja miettiä etukäteen mitä haluaa välttämättä nähdä - ja sitten ensin sinne. Kun suurin into on laantunut, voi ottaa rennomman asenteen ja kuljeskella, tehdä uusia löytöä, syödä ja vain katsella melkoista kuhinaa ja tavarapaljoutta.

Sen lisäksi kannattaa varmasti käydä katsomassa lukuisia valokuvanäyttelyitä ja alan kauppoja. Jos tykkäät vanhoista kameroista, löytyy herkkuja ja tietysti uusia vaikkapa täältä:

http://www.shutterbug.com/content/good- ... tract-more
Less Is More
Araneva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Araneva »

Sain melko myöhään ajatuksen lähteä sinne, varasin lennot ja hotellin 2.9. Lensin 15.9 Dusseldorfiin Finnairilla, 291€ Sieltä junalla Kölniin, Hotelli oli vaatimaton, mutta siisti ja 200 metriä Hbf:ltä vessa ja suihku käytävällä, mutta ei tarvinnut kertaakaan jonottaa :) Ilmainen wi-fi ja aamiainen kuuluivat hintaan. Olin 6 yötä yhden hengen huoneessa ja hinta oli 420€, ihan kohtuullinen Photokinan aikaan. messuilla olin tiistaina ja torstaina, muun ajan tutustuin Kölniin ja ympäristöön. Messuilla ei ollut mitään infernaalista tungosta, mahtui hyvin liikkumaan ja avuliaita ihmisiä oli riittävästi standeilla. Kaksi päivää messuilla riitti ainakin minulle, mutta saa siellä varmaan menemään enemmänkin. Kokemus oli kaikkiaan hyvin positiivinen, näki jonkin verran tuttuja sekä tutustui uusiin.
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Kiitokset kokemuksista!

Itse katselin, että Ryynäsellä pääsisi aika edullisesti samalle suunnalle ja majoituksen voisi hankkia Koblenzista tai Frankfurtista. Messuilla käynnin voisi hoitaa junalla kun Köln päässä rautatieasemalta pääsee helposti messukeskukseen ratikalla tai vaikka kävellen. Frankfurt on ehkä hiukan kaukana, mutta päivä reissun tuolta voisi tehdä jos ajoissa lähtee aamulla liikenteeseen.

Saksassa tosiaan hotellihinnat "raketoivat" messujen aikaan, joten majoitus toisessa kaupungissa on kokonaisedullisempi ratkaisu.

Pitää varmaan ensi vuonna yrittää huomata messuilla käynti ajoissa...
Araneva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Araneva »

Valtaosa Kölniin menevistä junista pysähtyy myös Deutz/Messe-asemalla joka on ihan messualueen vieressä, tuskin sitä Düsseldorfia kauemmaksi kannattaa jäädä, jos on tarkoituksena muutenkin nähdä Kölniä, jos siellä sitten käy vain päiväseltään niin voi tietysti tulla kauempaakin. Kannattaa muistaa, että etukäteen netistä tilatessa saa myös julkisen liikenteen lipun messujen ajaksi, S-junat eivät ole mitään nopeimpia mahdollisia yhteyksiä, mutta niillä pääsee esim. Düsseldorfin lentokentälle, suoraan terminaalin eteen.
Vastaa Viestiin